نزدیک به نیمی از انرژی کشور در بخش ساختمان استفاده می شود

 نزدیک به نیمی از انرژی کشور در بخش ساختمان استفاده می شود

در سمینار راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان مطرح شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، عبدالحمید قندریز در سمینار راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان که  در تالار مهتاب برگزار شد اظهار کرد: بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان امروزه یکی از موضوعاتی است که کشور‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های مالی آن را در اولویت کارهای خود قرار داده‌اند.

 

وی ادامه داد: مهندسی ساختمان یکی از عوامل تاثیرگذار در مصرف انرژی است و وسایل گرمایشی و سرمایشی در ساختمان‌ها هم که عامل مصرف یا تامین‌کننده انرژی هستند، در این میان بسیار مهم تلقی می‌شوند.

 

دبیر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطرنشان کرد: در ایران بخش ساختمان حدود 40 درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهد که با مدیریت مناسب و کاهش شدت مصرف انرژی می‌توان در جهت اهداف برنامه ریزی شده در راستای کاهش مصرف انرژی گام‌های اساسی و موثر برداشت.

 

وی اضافه کرد: در عصر حاضر که انرژی از حیاتی‌ترین شاهرگ‌های اقتصادی کشور‌ها بوده و در کشور ما بیشترین سهم مصرف آن در ساختمان تجلی یافته، ضرورت ایجاب می‌کند نسبت به مدیریت و مصرف مناسب آن حساس باشیم.

 

قندریز با بیان اینکه این سمینار تبعات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مصرف بالای انرژی را بررسی خواهد کرد اذعان کرد: هدف از برگزاری سمینار راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان، مدیریت انرژی در ساختمان‌های صنعتی و مسکونی، مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و ممیزی انرژی و راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی است.

 

  سمینار راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان به همت واحد آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان برگزار شد.

 

در این سمینار سید علی اشرفی‌زاده، که دارای دکتری تخصصی انرژی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد دزفول است به بررسی مفهوم انرژی، بهینه سازی مصرف انرژی در فاز معماری و اجرا، فاز تاسیسات و فاز بهره برداری پرداخت.

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;