نخستین مزرعه بادی کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، در مراسمی با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو، نیروگاه بادی 55 مگاواتی کهک در شهرستان تاکستان استان قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

 

به گزارش ایرنا،نیروگاه بادی کهک ظرفیت تولید 100 مگاوات برق را دارد که در حال حاضر 55 مگاوات آن به بهره برداری رسیده است.

 

 

 

سه هزار میلیارد ریال برای این طرح سرمایه گذاری انجام شده است.

 

 

 

قرارداد خرید تضمینی برق این نیروگاه 55 مگاواتی با وزارت نیرو و سانا (سازمان انرژی های نو ایران) منعقد شده است.

 

 

 

این نیروگاه دارای 22 توربین است که 10 توربین آن در حال فعالیت بوده و 12 توربین دیگر آن نیز از ابتدای سال 96 به مدار متصل می‌شوند.

 

 

 

این نیروگاه بادی با سرمایه گذاری بخش خصوصی توسط گروه مپنا آغاز به کار کرده است و در آینده می تواند 15 درصد برق کشور را تامین کند.

 

 

 

نیروگاه بادی 100 مگاواتی کهک با ضریب ظرفیت 40 درصد و با وسعت مطالعاتی چهار هزار و 223 هکتار به عنوان نخستین مزرعه بادی مگاواتی در کشور توسط گروه مپنا در حال توسعه و تکمیل است.

 

 

 

عمده قطعات اصلی توربین های بادی نیروگاه کهک از جمله پره،برج،ناسل و سیستم های کنترل در کارخانجات گروه مپنا ساخته شده اند.

 

 

 

نیروگاه بادی کهک یک طرح صنعتی سازگار با محیط زیست است و به عنوان نخستین پروژه از مجموعه نیروگاه های بادی ایران در کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد نیز به ثبت رسیده است.

 

 

 

در ادامه سفر یکروزه وزیر نیرو به استان قزوین، عملیات ساخت نیروگاه 2 مگاواتی خورشیدی تاکستان که قرارداد خرید تضمینی محصول آن با وزارت نیرو منعقد شده است،آغاز و کلنگ آن به زمین زده شد.

 

 

 

شهرستان تاکستان به مرکزیت تاکستان در غرب استان قزوین قرار دارد.

 

 

 

تاکنون مجوز راه اندازی و تولید یک هزار و 900 مگاوات برق در قالب نیروگاه های بادی و خورشیدی به بخش خصوصی در استان قزوین واگذار شده است.

 

 

 

به گفته مسئولان استانی، در قزوین ظرفیت و توان سرمایه گذاری برای راه اندازی 4 هزار مگاوات برق از انرژی های نو و پاک مانند بادی و خورشیدی وجود دارد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;