نامزدهای ایرانی دریافت جایزه انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز، شانزدهمین دوره جایزه بنیاد جهانی انرژی از 28 دی ماه لغایت 1 بهمن ماه در برج میلاد  با حضور نمایندگان 177 کشور و شخصیت های جهانی برگزار میشود.



میهمانان و داوران این دوره به شرح زیر است:



کوفی عنان – دبیر کل سابق سازمان ملل متحد



پرنس آلبرت دوم – پادشاه موناکو



مانکا گاندی – وزیر توسعه زنان و کودکان هند



پروفسور موهان موناسینگ – برنده جایزه صلح نوبل



آشیم اشتاینر – مدیر اجرایی UNEP



ولفگانگ نیومن – موسس بنیاد جهانی انرژی



در این دوره 2 نماینده از ایران نامزد دریافت جایزه انرژی شده اند:



1) پروژه مگاپارس



2)پروژه فاضلاب تهران



در این راستا، مدیرعامل شرکت طرح و توسعه آریا عمران پارس از برگزاری مراسم اهدای جایزه جهانی انرژی در 29 دی‌ماه خبر داد.



سیدحسن موسوی گفت: از کشور ایران دو پروژه مگاپارس و فاضلاب تهران کاندیدای دریافت جایزه هستند.



وی افزود: 10 هزار پروژه در دنیا برای این جایزه در ابتدا معرفی شدند که از بین آنها 15 پروژه در 5 حوزه آب، آتش، خاک، هوا و جوانان کاندیدای دریافت جایزه هستند. وی اضافه کرد: از طرف ایران در بخش آب، شرکت فاضلاب انتخاب شده و پروژه مگاپارس در هر پنج بخش مزبور کاندیدای دریافت جایزه هستند.



وی با اشاره به اینکه پروژه مگاپارس به‌عنوان پروژه برتر با رعایت استانداردهای جهانی برای دریافت جایزه انرژی کاندیدا است، اظهار امیدواری کرد شرکت بتواند جایزه مزبور را دریافت کند.




موسوی در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه مگاپارس به‌عنوان یک مجتمع تجاری، ورزشی، تفریحی یکی از مراکز اجتماع مردمی است، گفت: دریافت جایزه انرژی با موضوع زیست‌محیطی یک افتخار ملی محسوب می‌شود.




مدیرعامل طرح و توسعه آریا عمران پارس تصریح کرد: این جایزه از معتبرترین جوایز بین‌المللی موضوع انرژی و محیط‌زیست است که جایگاه اعتباری آن اغلب در مجامع بین‌المللی به‌عنوان «نوبل طبیعت» شناخته می‌شود.




وی با اشاره به اینکه این جایزه در 5 رشته تخصصی با نمادهای آب، آتش، هوا، خاک و توسعه اجتماعی از 19 سال قبل برگزار می‌شود، گفت: این جایزه به پروژه‌هایی تعلق می‌گیرد که در بهره‌برداری از منابع طبیعی دارای وقت و ویژگی‌های خاص بوده و در واقع دوستدار محیط‌زیست هستند.




به گفته وی انتخاب پروژه‌ها از سوی هیات داوران معتبر بین‌المللی انجام می‌گیرد که اعضای آن شامل افرادی از معتبرترین نهادهای بین‌المللی مثل سازمان توسعه صنعتی، سازمان ملل، بانک جهانی و شورای انرژی‌های تجدیدپذیر اروپا به همراه تعدادی از اشخاص حقیقی مثل ولفگانگ نیومن است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;