ناظران حق تعطیلی کارگاه های متخلف را ندارند

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: ناظران نظام مهندسی حق تعطیلی کارگاه ساختمانی متخلف را ندارند.
یوسف ساجد اظهار داشت: بی‌شک توجه ویژه شهرداری‌ها بر موضوع نما و هویت‌بخشی به شهر به عنوان یک اولویت مهم و اساسی مورد تاکید بوده و در این زمینه باید تعامل و هم‌افزایی بین نظام مهندسی ساختمان و شوراهای اسلامی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان محقق شود.
وی با اشاره به این که زلزله اخیر در خوی سبب افزایش و ارتقای تعامل و هم‌افزایی بین نظام مهندسی ساختمان و شوراهای اسلامی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان می‌شود گفت: درصدد هستیم تا در راستای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه موفق عمل کرده و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل خاطرنشان کرد: زلزله اخیر خوی نقش مهندسان در ساخت و ساز شهری و روستایی را مشخص کرد و در این زمینه امری لازم و ضروری است تا نسبت به مقاوم‌سازی براساس قانون مهندسی اقدام شود تا مقاوم‌سازی بناهای موجود و بازسازی منازل آسیب‌دیده با هدف استحکام و ضریب ایمنی ساختمان‌ها رقم بخورد.
ساجد خاطرنشان کرد: در بحث نظارت برای اجرای نماها نواقصاتی وجود دارد و با توجه به اینکه نمای ساختمان‌ها جزو عناصر سازنده هویت شهری هستند نباید در این زمینه نابسامانی وجود داشته باشد و با توجه به اینکه هویت معماری شهرها نباید از دست رود بنابراین باید در این زمینه نظارت‌های کافی وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: در حال حاضر نماهایی وجود دارد که نقشه و پروانه ندارد و از استحکام و اتصال صحیح به سازه نیز برخوردار نیستند که باید در این زمینه نیز تصمیمات اساسی اتخاذ شود تا بتوانیم تا حد امکان از مشکلات و عواقب آن بکاهیم.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل خاطرنشان کرد: امکان تعطیل کردن کارگاه ساختمانی متخلف توسط ناظران و سازمان نظام مهندسی وجود ندارد بنابراین باید تعاملات همه‌جانبه برای پیشگیری از بحران‌های احتمالی در ساخت و ساز اعمال شود تا بتوانیم برای کنترل ساختمان اقدامات اساسی انجام دهیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;