میلیاردها تومان برای تاسیسات آب پایتخت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مدیرعامل این شرکت گفت: در حوزه بهره‌برداری، حفظ، نگهداری و به‌روزرسانی تاسیسات در سال حدود 300 میلیارد تومان هزینه می‌شود.


محمد پرورش با بیان‌اینکه دستگاه خدمات‌رسانی مثل آب و برق تمام ظرفیت خود را برای ارائه بهترین خدمات به‌کار می‌گیرند، اظهار کرد: برای تامین آب شرب از روش‌های مختلفی همچون استفاده از آب سطحی که باید در فرآیند تصفیه، انتقال، پمپاژ و ذخیره قرار بگیرد استفاده می‌شود یا آب چاه را به وسیله پمپ‌ها استحصال می‌کنند.


وی ادامه داد: در تهران حدود یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعب آب وجود دارد که اکثر این آب‌ها ارتباط مستقیمی با تاسیسات مکانیزمی دارند بنا بر این ما نیز مانند تمام شرکت‌های خدمات‌رسان در مهرماه باید تمام ظرفیت‌ها را ساماندهی کنیم.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تمام تلاش ما برای به‌روزرسانی خدمات است، اظهار کرد: در دورانی که از پیک خارج می‌شویم می‌توانیم برای این مساله ساماندهی‌های لازم را انجام دهیم تا بتوانیم خود را برای پیک دوم آماده کنیم.

 

به گفته وی، معمولا از مهر تا اسفند‌ماه کار نوسازی تجهیزات آغاز می‌شود و از فروردین‌ماه به بعد یعنی از ششم فروردین به وضعیت تصفیه‌خانه‌های بزرگ سروسامان می‌دهیم.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به استفاده از فاینانس خارجی برای اجرای پروژه‌های فاضلاب تهران گفت: یک کنسرسیوم متشکل از برخی کشورها که چین تامین‌کننده سرمایه‌گذاری آن به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو است، پروژه‌های این بخش را تامین مالی می‌کنند.


پرورش با تاکید بر اینکه از طریق بانک مرکزی به دنبال پایدار شدن این سرمایه‌گذاری هستیم، اظهار کرد: علاوه‌بر این در قالب بانک توسعه اسلامی نیز حدود ۱۶۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خواهد شد که نیازمند ایجاد یک تونل است.


وی با بیان اینکه دستگاه حفاری این پروژه ماه آینده وارد می‌شود که اولین دستگاه حفاری تونل فاضلاب در ایران است، گفت: در این زمینه ۴ مدول ۵۲۵ هزار نفری برای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر انجام می‌شود و برای ۵۵۰ هزار نفر دیگر نیز کار ارتقای خدمات رسانی در بخش فاضلاب انجام می‌شود.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه اجرای ۴ تصفیه خانه دیگر به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان هم در دست است، اظهار کرد: طی ۵ سال آینده فاضلاب تهران به صورت کامل ساماندهی می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در ادامه با تاکید بر اینکه قیمت‌های کنونی آب با قیمت تمام‌شده فاصله دارد، به خبرگزاری فارس گفت: افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت آب که از اول مهرماه از سوی شورای اقتصاد اجرایی شده، تنها ۳۰۰۰ تومان به قبوض مشترکان پرمصرف اضافه کرده است.


پرورش با اشاره به مصوبه جدید شورای اقتصاد مبنی بر افزایش 10 تا 30 درصدی قیمت آب گفت: قیمت آب بر اساس مصوبه شورای اقتصاد برای کشور 10 تا 30 درصد افزایش یافته است، اما آن چیزی که برای تهران مشهود است این است که برای تهران که ضرایب بالایی هم دارد قیمت آب برای مشترکانی که تا 15 متر مکعب آب مصرف می‌کنند 387 تومان و مشترکانی که بین 15 تا 20 متر مکعب آب مصرف می‌کنند حدود 700 تومان افزایش یافته است.


پرورش اضافه کرد: مشترکان تهرانی که بین 20 تا 40 متر مکعب آب مصرف می‌کنند و تا حدودی جزو پرمصرف‌ها محسوب می‌شوند، حدود 3000 تومان روی قبوض آب آنها افزایش خواهد یافت.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه با افزایش 10 تا 30 درصدی قیمت آب که معتقدم چندان هم زیاد نیست برای رسیدن به قیمت تمام شده آب فاصله زیادی داریم،گفت: بدون اخذ قیمت تمام شده آب نمی‌توان خدمات‌رسانی کاملی به مردم انجام داد؛ اما با قاطعیت اعلام می‌کنم که با وجود اینکه با قیمت تمام شده آب فاصله داریم اجازه ندادیم که در ارائه خدمات خدشه‌ای وارد شود.


وی با اشاره به اینکه ما معتقد هستیم که اگر بنا است خدمات خوب ارائه شود، باید قیمت واقعی آن پروژه نیز پرداخت شود، ادامه داد: تاکنون به هیچ عنوان به دنبال حاشیه سود از بابت افزایش قیمت آب نبوده‌ایم. پرورش اضافه کرد: شرکت آبفا یک دستگاه خدمات رسان است و تمام شبکه‌های آبرسانی و فاضلاب نیاز به به‌روزرسانی دارد؛ اما باز هم تاکید می‌کنم تا رسیدن به قیمت واقعی آب فاصله زیادی داریم.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;