میرجعفری خبر داد: «فرمول ارجاع» حذف یا به شکل مطلوب اصلاح خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، دی ماه سال گذشته بود که علیرضا میرجعفری بر کرسی ریاست نظام مهندسی تهران نشست و همگان در انتظار نظام بیشترِ «نظام مهندسی تهران» بودند.
نظام یافتنِ شاخص های از نظم خارج شده ای چون؛ «افزایشِ تعرفه های خدمات نظام مهندسی، «حل اختلافات نظام مهندسی و آتش نشانی» «شتاب پرداختِ حق الزحمه مهندسان ناظر» و …. از جمله مشکلاتی بودند که در انتظار مدیریت مطلوبی برای سامان بخشیدن به آنها بود.
درخواست گفت و گو با رئیس نظام مهندسی تهران نیز با توجه به این مسائل و اقدامات صورت گرفته وی بعد از آغاز ریاست بر این سازمان صورت گرفت. گفت و گویی که خیلی زود رنگ و بویی مشابه اقداماتی بسیجی و خارج از قواعد حاکم بر نظام بوروکراتیک و کاغذبازی های موجود، به خود گرفت و به گفت و گوی زنده اینستاگرامی تبدیل شد.
پاسخگویی میرجعفری به سئوالات پیش بینی نشده در یک مصاحبه زنده با جامعه مهندسی و مشکلات پیش روی آنها و علاقمندان به این مباحث حاکی از شفافیتی در این مجموعه داشت که با استقبال سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز مواجه شد و یک ساعت خارج از دغدغه های حاکم بر مصاحبه های روتین، فضایی دلنشین را ایجاد کرد.
علیرضا میرجعفری در  گفت و گو با خبرنگار تاسیسات نیوز،  در باره فرمول ارجاع و اینکه هر دو سال یکبار فرمول ارجاع صفر می شود و به این ترتیب شاید حق برخی در کسب امتیاز ارجاع از بین رود گفت :
در این باره نامه نگاری های زیادی صورت گرفته و طبق پی گیری های صورت گرفته با اداره راه و شهرسازی، به دنبال اصلاح این فرمول هستیم و البته مسئولیت این امر به عهده یکی از کمیسیون ها تحت عنوان کمیسیون مبحث ۲ است که به طور جدی در این باره بررسی های لازم را انجام می دهند و البته در این میان تمام پیشنهادات جهت اصلاح مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از طرح در هیات مدیره تغییرات اعمال خواهد شد و مسلماً این امر بدون بررسی نظرات به طور شخصی از سوی من عملیاتی نمی شود.
ضریب تجمیع گاز/ چرا مشکل ضریب تجمیع گاز و کنتورهای مشابه اصلاح نمی شود؟
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این باره به تاسیسات نیوز گفت :
پروسه ضریب تجمیع گاز از سال ۱۳۹۶ اجرایی شد و جلسه ای بین نماینده وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان و نمایندگان دفتر توسعه برگزار شد و مباحث بسیاری از جمله مقوله «بررسی دلیل عدم افزایش تعرفه های نظام مهندسی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶» مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
یکی دیگر از موارد مورد بحث این بود که چرا تعرفه خدمات ساختمان هایی با ۱۰-۱۲ واحد مسکونیِ یکجا، با ۱۲ واحد ساختمان جداگانه ، به طور یکسان محاسبه می شود که این امر بدون احتساب هزینه های جانبی آن مانند؛ هزینه ایاب و ذهاب و هدررفت زمان در مراجعات به محل پروژه ها عادلانه نیست و علاوه بر آن باعث می شد که ناظران بیشتر تمایل داشته باشند مسئولیت پروژه هایی را عهده دار شوند که یکجا باشد و میزان تمایل نظارت گاز در شهرستانها کاهش یابد.
و به همین دلیل بود که ضریب تجمیع گاز اعمال شد و البته این امر در کنتورهای گاز G4 انجام و ضریب کاهشی اعمال شده به مصوبه نهایی رسید ولی رقم آن مورد اعتراض مهندسان در سالهای اخیر قرار گرفته و آنها بر این اعتقاد هستند که هزینه تعریف شده در پروژه های مذکور در قبال مسئولیت و زحمات آنها بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه من نیز به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی تهران نیز اعتقاد بر اصلاح و یا حتی حذف ضریب تجمیع گاز دارم گفت :
تلاش ما در این حوزه نخست بر حذف و گام بعدی اصلاح آن است و جلسات بسیاری نیز در این راستا تشکیل شده و مسئولان ذیربط نیز معتقد بر اصلاح فرمول یادشده با هدف اجرای یکسان در سراسر کشور دارند که هنوز نهایی و عملیاتی نشده است.
به گفته میرجعفری این فرمول در حال حاضر در مرحله بررسی شورای مرکزی نظارت مهندسی ساختمان قرار دارد و امید است یا حذف کامل و یا با بررسی های مورد نیاز «اصلاح» شود.
لازم به ذکر است فایل گفت و گوی زنده اینستاگرامی تاسیسات نیوز با رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در آدرس ذیل قابل مشاهده است.
https://instagram.com/tasisatnews?utm_medium=copy_link
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;