مواد شیمیایی اسیدی در خیابان شوش

به گزارش تاسیسات نیوز، چندین گالن مواد شیمیایی که هنگام جابجایی دچار نشتی شده بود باتلاش نیروهای آتش نشانی جمع آوری و از انتشار آن در محل حادثه جلوگیری شد.


در پی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی و اطلاع رسانی این اتفاق ساعت 17:03 روز گذشته، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 91، 126 و گروه تخصصی مقابله با حوادث مواد شیمیایی ایستگاه 111(گروه هزمت) را به محل حادثه در خیابان شوش غربی، بعد از میدان هرندی اعزام کرد.


بنا به اظهار اکبر کشرلو رییس ایستگاه 91 آتش نشانی تهران، چندین گالن مواد شیمیایی از نوع فرمالین 37 درصد(formalin 37%) در هنگام جابجایی توسط کارگران، بر روی سطح خیابان نشت کرده بود به گونه ای که به شدت امنیت و سلامتی شهروندان را تهدید می کرد.


وی گفت: به محض رسیدن آتش نشانان در محل حادثه و مشاهده دود حاصله از واکنش این مواد شیمیایی، عملیات خنثی سازی آغاز شد.


کشرلو اضافه کرد: آتش نشانان با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی و پوشیدن دستگاه تنفسی به محل حادثه نزدیک شده و مایعات ناشی از فعل و انفعالات مواد شیمیایی را با پودر خشک و خاک کنترل کردند.


وی درادامه گفت: با رسیدن تیم ویژه مواد شیمیایی سازمان در محل حادثه، عملیات بازدید و بررسی مواد شروع شد و همچنین با رعایت کامل موازین ایمنی، تمامی مواد شیمیایی برای شناسایی محتوی گالن ها از محل حادثه خارج و با احتیاط کامل به محل امن انتقال داده و همچنین نسبت به خنثی سازی آن اقدام شد.


رئیس ایستگاه آتش نشانی در خاتمه اعلام کرد که تحقیقات بیشتر در این خصوص هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی در حال انجام است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;