مهندسان ساختمان خواستار اصلاح ساختار شدند

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندسان ساختمان درخواست اصلاح ساختار شکست بر اساس قانون عدم ابلاغ ساختار شکست حق‌الزحمه را به وزیر راه و شهرسازی ارائه کردند. متن نامه به شرح ذیل است:
جناب آقای دکتر بذرپاش
وزیر محترم راه و شهرسازی
با سلام و احترام
اینجانبان مهندسان معمار کشور آغاز سال ۱۴۰۲، سال مهار تورم و رشد تولید به فرموده مقام معظم رهبری و حلول ماه مبارک رمضان را خدمت جنابعالی و همکاران دلسوزتان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.
به استحضار می‌رساند متأسفانه در آخرین روزهای سال گذشته نامه‌ای از سوی معاون محترم مسکن و ساختمان حضرتعالی حاوی صورتجلسه پیشنهاد کمیته احصاء و پیگیری مسائل مرتبط با حوزه فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان مورخ ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ در خصوص اصلاحیه درصدهای تعرفه خدمات مهندسی ساختمان موسوم به جدول ساختار شکست حق الزحمه بین رشته‌ای سال ۱۳۷۹ مرقوم به هامش که در نامه شماره ۲۱۲۳۴۸/۴۳۰ داخلی مورخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ موارد ذیل جهت بازنگری و بررسی قانونی و واقعی جدول تفکیک بین رشته‌ای به حضور اعلام می‌گردد.
مطابق فصل پنجم خدمات مهندسی ساختمان و نحوه عمل به ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی مبحث دوم مقررات ملی ساختمان بند ۱۷_۱ حق‌الزحمه خدمات مهندسی ساختمان در بخش طراحی و نظارت در چهار رشته اصلی به صورت درصدی از هزینه ساخت تعیین می‌گردد و لازم است جدول تفکیکی بر اساس اعداد واقعی و کارشناسی شده معین گردد و تفاوت فاحش بین دو رشته سازه و معماری و تفاوت چشمگیر با جدول تفکیک بین رشته‌ای قبلی جای سوال دارد، که مبنای این تعیین درصد چه بوده است. در ضمن همین بس که جمع درصد در جدول تفکیکی جدید در هر ردیف گروه ساختمانی بیش از ۱۰۰ درصد بوده و ضروری است از ابلاغ آن جلوگیری و سریعا نسبت به متره و برآورد واقعی چند پروژه متعارف بر اساس فهرست‌بهای سال ۱۴۰۲ اقدام و نسبت به احقاق حقوق مهندسی کلیه رشته‌ها بر اساس قانون اقدام گردد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;