بهادری: خبرهای خوش وزارت راه برای مهندسان در راه است

عضو هیئت رییسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر اینکه رعایت حقوق بهره برداران ساختمان‎ها، مهمترین اولویت شورای مرکزی است، افزود: اگر از این زاویه بخواهیم نگاه کنیم، هدف و وظیفه ما در شورای مرکزی، رعایت حقوق بهره برداران و تحویل یک محصول استاندارد به بهره برداران است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، منصور بهادری با اشاره به جلسه اخیر اعضای شورای مرکزی با حضور مازیار حسینی، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، گفت: در همین راستا در باقی مانده اموری که بر عهده ماست، اتفاقات مثبتی در این جلسه رخ داد و موضوعاتی مطرح شد که به احیای مجدد سازمان های نظام مهندسی می انجامد.
دبیر اجرایی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اعلام این خبر که در این جلسه دکتر حسینی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبرهای خوشی را به ما ابلاغ کردند، افزود: از جمله مهمترین این خبرها احیای حق سازمان، ارجاع نظارت و نیز تخصیص ۳ تا ۵ درصد حق نظارت به سازمان های نظام مهندسی از محل ارجاع نظارت، بسته به گروه بندی ساختمان های موجود، بود.
وزارت راه بنای تعامل با نظام مهندسی دارد
وی با بیان اینکه در این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی بر برگشت به ریل قانون تاکید داشت، تصریح کرد: به عقیده دکتر حسینی، بسیاری از بخشنامه های صادرشده با روح قانون و با آیین نامه های دولت در تعارض است که با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان، قطاری که از ریل خارج شده بود، دوباره به ریل و به مسیر قانون بازگشت.
بهادری تاکید کرد: به اذعان جامعه مهندسان، بسیاری از بخشنامه هایی که حوزه معاونت مسکن و ساختمان دوره آخوندی صادر شده بود، با قانون و آیین نامه های اجرایی قانون در تعارض بود.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی بنای تعامل با سازمان نظام مهندسی دارد، اظهار داشت: با برقراری این تعامل، برگشت به مسیر و ریل قانون محقق می شود و دکتر حسینی در جلسه شورای مرکزی، این خبرهای خوب را به روسای سازمان نظام مهندسی استان ها و اعضای شورای مرکزی اعلام کرد.
بهادری با اشاره به اصلاح تعرفه خدمات نظام مهندسی بیان کرد: در این جلسه طبق اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی قبل از سال جدید ۲۵ درصد تعدیل قیمت ها در اختیار هیئت های چهار نفره قرار می گیرد که این تعدیل به معنای افزایش یا کاهش قیمت خدمات مهندسی است و بستگی به تصمیمات استان ها دارد که تعرفه ها به روز رسانی شود.
عضو هیئت رییسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از وظایف شورای مرکزی تعریف مبانی قیمت گذاری است، اظهار امیدواری کرد: با تداوم تعامل موجود بین وزارتخانه و سازمان نظام مهندسی، این مبانی قیمت گذاری برای خدمات مهندسی در این دوره نهایی شود.
منبع صدای مهندسی ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;