مقصر اصلی پیامک هشدار زلزله اعلام شد

تاسیسات نیوز: ظهر امروز پیامی به گوشی های همراه مشترکان مبنی بر وقوع زلزله  برای مخاطبان شبکه همراه ارسال شد و توصیه به پناه گرفتن در اماکن امن کرد.
بر اساس این گزارش  درپی ارسال این پیام گروهی از مردم با نگرانی پی گیر صحت این مسئله برآمدند. اما بر اساس گزارش های دریافتی این پیام  از سوی گوگل و تحت سیستم عامل تلفن های همراه صورت گرفته و عنوان «اخطار زلزله» برای گوشی های تلفن همراه ارسال شده است.
به دنبال وقوع این رخداد، سازمان مدیریت بحران کشور پیام مذکور را جعلی خواند و افزود: امکان پیش بینی لزله وجود ندارد و شهروندان آرامش خود را حفظ کنند.
این گزارش همچنین حاکی است؛ مدیرکل ارتباطات اپراتور همراه اول درباره پیام هشدار زلزله به برخی از شهروندان توضیح داد: هیچگونه هک و یا نفوذی در شبکه صورت نگرفته و این موضوع متأسفانه به دلیل خطای تیم تحقیقاتی که بر قابلیت هشدار بلایای طبیعی سیل یا زلزله کار می‌کردند و قرار بود پیام را صرفا آن تیم تحقیقاتی دریافت کنند، بوده است.
به گزارش ایسنا، حامد حکاکان – مدیر کل ارتباطات همراه اول – در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: عذرخواهی می‌کنم از مشترکینی که این پیام را  به اشتباه دریافت کرده‌اند.
وی افزود: این نوید را می دهم که هیچگونه هک و یا نفوذی در شبکه صورت نگرفته و این موضوع متاسفانه به خاطر خطای تیم تحقیقاتی که داشتند روی قابلیت هشدار بلایای طبیعی سیل یا زلزله کار می کردند بود و قرار بود صرفا آن تیم تحقیقاتی پیام را دریافت کنند.
همراه اول نیز در اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از مشترکان خود اعلام کرد هیچگونه هک یا نفوذی در شبکه صورت نگرفته و این پیام به دلیل خطای یک تیم تحقیقاتی در ارسال پیام تست سرویس جدید هشدار بلایای طبیعی بوده است که  تیم تحقیقاتی که در حال تست سرویس هشدار بلایای طبیعی بوده به اشتباه پیام را برای جمعی از مشترکان همراه اول در شهر تهران ارسال کرده است..
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;