مقصر اختلالات انتخابات نظام مهندسی کیست؟

در حالی از ابتدای جمعه فرآیند برگزاری انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان لرستان آغازشده است که برخی از مهندسین به دلایل مختلف هنوز موفق به شرکت در انتخابات و ثبت رأی خود نشده‌اند.
به گزارش تاسیسات نیوز، انتخابات بزرگ‌ترین تشکل صنفی غیردولتی استان لرستان روز جمعه از ساعت ۹ صبح آغازشد، اما باوجود گذشت ساعاتی از رأی‌گیری الکترونیکی همچنان برخی از مهندسین موفق نشده‌اند رأی خود را در سامانه ثبت کنند.
این وضعیت موجب نابسامانی و اعتراض تعدادی از مهندسان لرستانی شده به‌طوری‌که در پیام‌های متعدد این موضوع به متولیان برگزاری انتخابات منتقل‌شده است.
یکی از مهندسان لرستانی که موفق به ثبت الکترونیکی رأی خود نشده است، می‌گوید: متأسفانه پیامک مربوط به ارسال لینک سامانه برگزاری انتخابات برای بنده ارسال نشده است.
نابسامانی در انتخابات نظام‌مهندسی لرستان/ توپ تقصیر در زمین کیست؟
وی با یادآوری اینکه از ابتدای ثبت‌نام در سامانه نظام‌مهندسی شماره تماس وی تغییری نکرده است، می‌گوید: متولیان برگزاری می‌گویند که شماره بنده تغییر کرده و برای همین موفق به دریافت لینک شرکت در انتخابات نشده‌ام!
مهندس دیگری نیز تأکید می‌کند که به‌رغم تلاش چندباره برای ورود به سامانه رأی‌گیری با پیغام خطا مواجه می‌شود که «چنین رأی‌دهنده‌ای وجود ندارد.»
وی که برای پیگیری مشکل خود با شماره پشتیبانی تماس گرفته، مدعی است که گفته‌شده نام این مهندس برای شرکت در انتخابات در لیست اعلامی از سوی سازمان و هیئت برگزاری نیامده است.
مهندس دیگری که فرآیند رأی‌گیری را انجام داده می‌گوید که در پایان کار و هنگام ثبت نهایی رأی با پیغام خطا مواجه شده و سامانه ضمن عدم ثبت نهایی خواستار «سعی دوباره» وی شده است!
نابسامانی در انتخابات نظام‌مهندسی لرستان/ توپ تقصیر در زمین کیست؟
مهندس دیگری هم از قفل شدن سامانه ثبت رأی می‌گوید و تأکید می‌کند به‌رغم تلاش چند باره همچنان موفق به شرکت در انتخابات نشده است.
مهندس دیگری هم از ثبت اشتباه کد ملی خود در سامانه گلایه دارد که مشکل وی از سوی متولیان برگزاری انتخابات در راه و شهرسازی به سازمان نظام‌مهندسی ساختمان حواله داده شده است.
«رأی‌دهنده‌ای با این مشخصات وجود ندارد» این پیام پرتکراری است که مهندسان در گروه‌های تشکیل‌شده برای برگزاری انتخابات بارها به متولیان برگزاری منتقل کرده‌اند.
به‌رغم این نکات متولیان برگزاری انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه جمعه از مشارکت ۳۴ درصدی مهندسان در انتخابات خبر داده‌اند.
نابسامانی در انتخابات نظام‌مهندسی لرستان/ توپ تقصیر در زمین کیست؟
و اما پیگیری برای اطلاع از وضعیت مشکلات در فرآیند رأی‌گیری به نتیجه مشخصی نرسید.
وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در رابطه با فرآیند برگزاری انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان لرستان در باره این مسئله گفت: در این مورد با روابط عمومی اداره کل صحبت کنید.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در جلسه‌ای با سازمان بازرسی هستیم، تصریح کرد: بحثی پیش‌آمده در مورد انتخابات که با حضور مسئولان سازمان بازرسی جلسه‌ای در این رابطه تشکیل‌شده و در حال برگزاری است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: یک ساعت دیگر در مورد فرآیند برگزاری انتخابات نظام‌مهندسی صحبت می‌کنم.
مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی لرستان نیز در پاسخ به سوال پیرامون اختلال و نابسامانی ایجادشده در فرآیند برگزاری انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان لرستان گفت: جلسه‌ای در خصوص همین موارد تشکیل‌شده و موارد و توضیحات را بعدازاین جلسه اعلام می‌کنیم.
نابسامانی در انتخابات نظام‌مهندسی لرستان/ توپ تقصیر در زمین کیست؟
شاهیوند با بیان اینکه این سوال شما موضوع جلسه در حال برگزاری است، در خصوص عدم دعوت خبرنگاران خبرگزاری‌ها برای پوشش خبری انتخابات نظام‌مهندسی گفت: متأسفانه به دلیل شرایط کرونا امکان اینکه اصحاب جراید و خبرگزاری‌ها اینجا باشند نبود و به خاطر سلامت افراد امکان حضور اصحاب رسانه فراهم نشد.
مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی لرستان افزود: انتخابات نظام‌مهندسی به‌صورت الکترونیکی و از طریق سروری که سامانه آن متمرکز در تهران است برگزار می‌شود.
به‌رغم اینکه قبل و حین برگزاری انتخابات بزرگ‌ترین تشکل صنفی و غیردولتی لرستان رسانه‌ها در جریان جزئیات و فرآیند برگزاری قرار نگرفته و شفافیت لازم در این زمینه وجود نداشته است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;