مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور با اشاره به وجود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور گفت: در ۱۳ سال گذشته بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.


عزیزالله مهدیان در جلسه اختصاصی با مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی در تبریز ادامه داد: در ابتدای برنامه چهارم توسعه، ۸۲درصد واحدهای مسکونی روستایی غیرمقاوم و آسیب‌پذیر بودند که از سال ۸۴ با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و با نظارت بنیاد مسکن نوسازی و مقاوم‌سازی شد.


وی با اعلام اینکه دولت برای امسال نیز مقاوم‌سازی ۲۰۰هزار واحد مسکونی را در برنامه دارد، گفت: باید بتوانیم تضمین‌هایی از دولت برای مقاوم‌سازی بگیریم تا در این عرصه به ادامه موفقیت‌ها برسیم.


مهدیان به روند اصولی ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین خدمات و تسهیلات بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در روستاهای کشور ارائه شده است رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان در اجرا و احداث بناها و بازسازی واحدهای خسارت‌دیده برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی ضروری است.وی خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت و تلفات حوادث غیرمترقبه در مناطق روستایی است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;