مقاله اصلاح عملکرد یک سیستم سرمایش مرکزی جهت صرفه جویی انرژی و افزایش بازده آن در مجله ISI انجمن فیزیک امریکا چاپ شد

فخار

مقاله مدیر گروه ارشد مکانیک و استادیار واحد کاشان در مجله ISI انجمن فیزیک امریکا(AIP)چاپ و منتشر شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز مقاله علمی احمد فخار استادیار و مدیر گروه کارشناسی ارشد مکانیک واحد کاشان در ژورنالISI(JRSE)Journal of Renewable and Sustainable Energy از گروه مجلات انجمن فیزیک امریکا(AIP) منتشر شد.

 

این مقاله تحت عنوان:

Design improvement of central cooling plant for energy saving using cooling tower water

در شماره 5 سال 2013 این ژورنال چاپ شد.

 

عضو هیئت علمی واحد کاشان درباره موضوع مقاله به آنا گفت :این مقاله درباره ارایه طرحی برای اصلاح عملکرد یک سیستم سرمایش مرکزی جهت صرفه جویی انرژی و افزایش بازده آن است، یک مخزن با یک مبدل حرارتی غوطه ور در آن که بین کندانسور و شیر انبساط نصب شده از آب جبرانی برج خنک کن استفاده می کند.

 

فخار توضیح داد که  مبدل حرارتی از آب برج برای کاهش دمای مبرد خروجی از کندانسور استفاده می کند و بنابر این عمل مادون سرد کن مبرد را بهبود می بخشد.

 

وی ادامه داد: برای این هدف از یک سیستم سرمایش مرکزی موجود در یک ساختمان تجاری واقع در یک منطقه گرم و خشک برای آزمایش و جمع آوری داده ها استفاده و ابتدا مدل سیستم های تئوری – تجربی شامل روابط مکانیکی بین اجزا ارایه شد.

 

عضو هیئت علمی واحد کاشان یادآور شد: از یک الگوریتم عددی نیز برای شبیه سازی سیستم گذراو پیش بینی عملکرد آن استفاده شد، مقایسه سیستم پیشنهادی با سیستم سرمایش موجود در این تحقیق مزایای سیستم پیشنهادی را نشان می دهد، نتایج حدود 10درصد  به طور متوسط و تا حداکثر 14درصد صرفه جویی انرژی در سیستم پیشنهادی را نشان می دهد.  

پایان پیام/.      

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;