معمار میبدی قالب گرد پله حلزونی ساخت

قالب گرد پله حلزونی

معمار میبدی با طراحی قالب پله گرد حلزونی برای نخستین بار در کشور راه را برای اجرای این نوع پله ها در صنعت ساختمان برای معماران هموار کرد .

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  اظهار داشت: در گذشته برای اجرای پله های گرد حلزونی، استادکاران ما با مشکل مواجه بودند به گونه ای که نیاز به افراد ماهر و دورچینی آجری بود و این موضوع علاوه بر زمانبر بودن موجب تخریب بخشی از مصالح ساختمان هم می شد .

 

وی در تشریح روند ساخت این قالب گفت: برای طراحی این قالب در آغاز یک میله مرکزی طراحی شده و ترازی متحرک در بالای آن برای تنظیم پله ها تعبیه شده و به تعداد هر پله یک لوله به این لوله مرکزی نصب می شود و هر لوله افقی یک لوله نگهدارنده هم دارد .

 

حیدر شیری خاطرنشان کرد: هنگامی که لوله ها به لوله مرکزی نصب شد با بستن گیره ها ، فاصله شعاع داخل پله ها تنظیم می شود و بعد از آن فاصله مابین پله ها به اندازه دلخواه و یا یک متر تنظیم می شود .

 

این مبتکر میبدی افزود: برای یکنواخت کردن پله ها لازم است از بالاترین نقطه، فاصله گیره ها را متر کنیم و بعد قالب های دو طرف پله را از بالا تا پایین نصب کنیم .

 

وی با اشاره به بستن کف این پله ها گفت: برای ایجاد کف مناسب پله باید از توری راویز استفاده کرد و بعد از شبکه گذاری میلگردی در کف آن به اندازه 2 سانتی متر بتن ریزی کرد تا کف پله ها مشخص شود .

 

این معمار جوان میبدی افزود: بعد از این مراحل از پایین ترین نقطه پله شروع به بتن ریزی می کنیم و داخل قالب های تنظیم شده را تا زیر قالب آخری با بتن پر می کنیم به این ترتیب یک پله گرد حلزونی را در کمترین زمان و با هزینه کم و به سادگی اجرا می کنیم .

 

حیدرشیری گفت: از ویژگی های قالب پله گرد حلزونی این است که هم به صورت سطح شیب دار و هم پله به پله قابل اجراست و نیازی به افراد ماهر هم ندارد .

 

وی افزود: اجرای پله با قالب گرد حلزونی هم مقرون به صرفه است هم سرعت عمل بالایی دارد و هم کار به صورت میلیمتری از دقت بالایی برخوردار است و پله ها به لحاظ معماری در پایین ترین نقطه ، وسط و بالا از صخامت یکنواختی برخوردار می شود .

 

این معمار میبدی ضمن تشکر از همکاری نظام مهندسی ساختمان میبد برای ثبت اختراع خود گفت: در مدت 6 ماه این قالب را طراحی و با اخذ تاییدیه علمی آن را در اداره ثبت اختراعات ایران به شماره 80661 به ثبت رساندم.

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;