معماری و تاسیسات دست در دست هم

به گزارش تاسیسات نیوز، معماری و تاسیسات دست در دست هم قرار داده اند.

 

 

 

هدف: تامین آسایش حرارتی بهتر

 

 

ستادهای مرکزی جدید یک بانک در لبنان طوری طراحی شده اند که هم نمای آنها جذاب باشد و هم مبتنی بر نیازهای جامعه طرح شده باشند. به علاوه، نمای شطرنجی خاص ساختمان بانک فرانسیس (BLF) در واقع به حفظ دمای آسایش بهتر در داخل کمک می کند.

 

 

 

 

یک رقابت برای طراحی ساختمان در ژانویه آغاز شد و 35 شرکت کننده در ابتدا در آن شرکت کردند. طرح برتر مربوط به استودیو نروژی-آمریکایی بود و از فهرست نهایی سه طرح از Barozzi Veiga و BIG برداشته شد. این اولین کمیسیون استودیو در لبنان بوده و در ورودی اصلی شمالی بیروت پایتخت این کشور واقع شده است.

 

 

 

 

BLF می گوید طرح Magic Box بر اساس اصل «بیشتر کار نکن، بهتر کار کن» بنا نهاده شده است. در این رقابت، همچنین راه حلی مد نظر بود که فضاهای عمومی بدون به خطر افتادن امنیت داخل ساختمان جا بگیرند و تکامل و تحول دیجیتال بدون روش های مشارکتی جدید در کار مد نظر باشد.

 

 

 

Magic Box با طرح خود به دنبال رسیدن به پایداری اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بوده است. یعنی پروژه باید از نظر اقتصادی زنده باشد، پشتوانه ای به شهر داشته و زمینه شهری موجود را کامل کند و باید هم از نظر انرژی مصرفی و هم انرژی سازه به محیط پاسخ دهد.

 

 

 

 

Magic Box یک نمای شطرنجی از سنگ آهک دارد که از نظر عمق دور ساختمان متفاوت است که هدف آن خنک نگه داشتن ساختمان در روز و گرم بودن در شب است. نمای سنگ آهک رو به جنوب ضخیم بوده و پنجره ها تو رفته اند که به سایه افتادن در برابر نور خورشید و حفاظت داخل در برابر کانون نور خورشید مستقیم کمک می کند.

 

 

 

 

نمای رو به شمال نور خورشید مستقیم کمتری دارد، پس سنگ آهک باریک تر بوده و پنجره ها ها نتو رفتگی کمتری دارند؛ بنابراین نور طبیعی غیر ستقیم زیاد بوده و به بیشتر مناطق اقیانوس نما دارد. ضخامت نماهای شرقی و غربی بین نمای جنوب و شمال است و تاثیر الگوی موج دار ایجاد می کند. ساختمان هیچ سایه اندازی اضافی نیاز ندارد و از نظر زیبایی شناسی هم تمیز می ماند.

 

 

 

در ایوان ها، نمای 360 درجه از مناطق اطراف به چشم می خورد و این مساله خود به تهویه فضاهای داخلی هم کمک می کند. طراحی داخلی چندین پیوند با بیرون دارد و فضاهای مرتبط و انعطاف پذیری تعبیه شده که با اصلاحات و تکامل بنا در آینده قابل انطباق می باشد.

 

 

 

 

یک مرز مشخص بین بخش های عمومی و خصوصی ساختمان ایجاد شده است. کف فضای عمومی طوری طراحی شده که نفوذناپذیری بسیار بالایی به خیابان دارد؛ پس به پیوند خوب در محل کمک می کند.

 

 

 

 

فضاهای اداری خصوصی در بخش بالاتر ساختمان ساخته شده اند. علاوه بر ایجاد فضای کار کافی،
Magic Box به دنبال ایجاد یم محیط جامعه محور بوده است. فضاهای کاری اطراف تراس های خارجی هستند که برای کسانی که در ساختمان کار می کنند قطب و مرکز اجتماعی می شود.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;