مصرف انرژی در یک ساختمان چند طبقه بیشتر از یک صنعت است

رییس انجمن مدیریت سبز ایران گفت: متاسفانه ایران در بحث تولید کربن رنکینگ بالایی دارد و اگر با این وضعیت کشور ما ادامه دهد باید در سال 2015 میلادی به تمام کشورهای جهان غرامت پرداخت کند.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز مجید سرایداریان در دومین همایش مدیریت سبز در اصفهان اظهار کرد: با NGO مدیریت سبز ایران یک یکپارچگی در زمینه مصرف انرژی و محیط زیست ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز مدل‌های ساختمان سازی انجمن مدیریت سبز در ساختمان‌های مختلف کشور و خارج از کشور انجام شده و نتایج قابل توجه داشته است، افزود: این مدل‌ها علاوه بر برگشت هزینه‌های انرژی‌های اتلاف شده موجب بازدهی برخی شرکت‌ها نیز می‌شود؛ چرا که ماهیت مدیریت سبز کاهش مصارف است.

رییس انجمن مدیریت سبز ایران ادامه داد: امروز متاسفانه کشور ما در بحث تولید کربن رنکینگ بالایی دارد و اگر با این وضعیت کشور ما ادامه دهد باید در سال 2015 میلادی به تمام کشورهای جهان غرامت پرداخت کند.

سرایداریان تصریح کرد: در بحث‌های زیست محیطی همیشه به اشتباه انگشت اتهام را به سمت صنایع می‌گیریم در حالی که مصرف انرژی در ساختمان چند طبقه یک وزارت خانه بسیار بیشتر از یک صنعت است زیرا صنایع انرژی با هدف تولید محصول مصرف می‌کنند، اما جامعه از اتلاف انرژی در یک ساختمان سودی نمی‌برد.

وی تاکید کرد: در بحث دفاتر سبز حوزه انرژی، آب، زباله‌ها، خرید، تدارکات، کاغذ، حمل و نقل، صدا و هوا باید کنترل شود تا یک دفتر سبز ایجاد شود.

 پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;