مصرف انرژی برق قزوین در صنعت

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: اکنون ۲۱/ ۴۴ درصد انرژی برق تولید شده در استان در صنایع استفاده می‌شود که با مدیریت مصرف می‌توانیم از تابستان بدون خاموشی عبور کنیم.


سعید بهادیوند چگینی در همایش مدیریت مصرف انرژی در صنایع و تشریح سیاست‌های صنعت برق برای کاهش مصرف برق در واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: سرانه مصرف سالانه‌ گاز در ایران ۱۷۰۰ مترمکعب و در جهان ۶۰۰ مترمکعب است و میزان مصرف ما ۳ برابر میانگین جهانی و به‌طور متوسط، ایران حدود ۴ برابر میانگین جهانی انواع انرژی‌ها را مصرف می‌کند و طبق آمارهای رسمی، ایران بعد از کشورهای آمریکا و روسیه، در رتبه سوم مصرف جهان قرار دارد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: پیک بار در کشور ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات و در استان ۷۷۵ مگاوات است و با این وضعیت خوشبختانه توانستیم تابستان بدون خاموشی را سال گذشته در استان سپری کنیم.


بهادیوند چگینی یادآورشد: به علت کاهش نزولات آسمانی و پایین ماندن آب ذخیره شده در پشت سدها میزان تولید برق از نیروگاه‌های آبی نیز به شدت کاهش یافته و در کشور ۵ هزار مگاوات کمبود برق داریم که باید با مدیریت مصرف جبران شود.


وی اضافه کرد: اگر یک نیروگاه حرارتی وارد مدار شود می‌تواند حدود دو هزار مگاوات برق را تولید کند و با این وضعیت بایدحداقل سه نیروگاه بزرگ ایجاد شده و وارد مدار شود تا بتوانیم کمبودها را جبران کرده و خاموشی نداشته باشیم.


وی یادآور شد: با توجه به روند رشد صنعتی استان و سهم حدود ۴۸ درصدی ‌مصرف انرژی ظرفیت قابل‌توجهی برای مدیریت مصرف در این بخش وجود دارد.


بهادیوند چگینی تصریح کرد: در صورت همکاری صنایع در مدیریت مصرف برق در تیر تا سه برابر و در مرداد تا ۴ برابر تخفیف داده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;