مشکل یخ‏زدگی تاسیسات آب استان تهران

یخ زدگی کنتور آب

  مدیر آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران نسبت به یخ‏زدگی کنتور و تاسیسات آب مشترکان با توجه به یخ‏بندان و کاهش دمای هوا هشدار داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، میربیوک حجازی اظهار کرد: با توجه به افت شدید دمای هوا و احتمال ترکیدگی تاسیسات آب، شهروندان نسبت به حفاظت کنتورها و لوله‌هایی که در معرض هوا و سرما قرار دارند، اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه هر ساله در فصل سرما بر اثر یخ‌زدگی تاسیسات و کنتورهای آب، خسارات مالی فراوانی متوجه مشترکان و شرکت آب و فاضلاب به دلیل هدر رفتن آب می‌شود، تصریح کرد: مشترکان آب به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آب، باید نسبت به انجام اقدامات پیش‏گیرانه اقدام کنند.

 

مدیر آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی یا قراردادن کیسه‏های خاک اره در محفظه کنتور و عایق‏بندی لوله‌های آب با استفاده از پشم شیشه و الیاف مصنوعی در فضای باز ساختمان، از جمله راهکارهای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتورهای آب است.

 

حجازی از مشترکان درخواست کرد در صورت مواجهه با یخ‌زدگی شمارشگرها و لوله‌های آب در فضای ساختمان، از ریختن آب جوش و نگه داشتن حرارت مستقیم بر روی تاسیسات آب و فاضلاب خودداری کنند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;