مشکلی در سر راه برگزاری انتخابات نظام مهندسی نیست

شیوع ویروس کرونا، سایه ای از ابهام و تردید و ابهام را بر سر نخستین انتخابات آنلاین گروه های تخصصی نظام مهندسی ساختمان گسترانیده است، اما عضو گروه اجرایی انتخابات گروه های تخصصی نظام مهندسی معتقد است مانعی بر سر راه برگزاری انتخابات نیست.
به گزارش تاسیسات نیوز، برگزاری انتخابات گروه‌های تخصصی نظام مهندسی امسال نیز در راستای اجرای ماده ١۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و به منظور گسترش همکاری‌های حرفه‌ای و جلب مشارکت اعضاء سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با هدف بهبود عملکرد و کارشناسی دقیق تر مسائل رشته‌های تخصصی سازمان برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، انتخاب از ظرفیتهای اینترنت و انجام بسیاری ازامور بر این بستر، فرصتی است که «کووید ۱۹» با خود به ارمغان آورده تا همگان از این امکان با حداکثری بهره وری، به انجام امور عادی خود ادامه دهند.
الگوبرداری از فرصتهای مشابه پیشین شاید ابزارخوبی برای اجرای این فرآیند در نظام مهندسی باشد.
احراز هویت رای دهندگان، برقراری امنیت اجرای این فرآیند و بسیاری از امور دیگر از جمله دغدعه هایی است که، مسئولان برگزاری این انتخابات، به طور جدی به آن می پردازند.
بیتا جمالی، عضو گروه اجرایی انتخابات، گروه های تخصصی نظام مهندسی تهران در گفت و گو با خبرنگار ما در پاسخ به چگونگی روند اجرای انتخابات گفت:
نخستین دوره از انتخابات، آنلاین با حضور کارشناسان و ناظران و مسئولان با بررسی تمام جوانب امر در باره نامزدهای شرکت کننده در انتخابات و همچنین رای دهندگان بررسی و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته مهر ماه سال جای برگزار خواهد شد .
وی در باره نحوه احراز هویت نامزدهای شرکت کننده در این دروه از انتخابات گروه های تخصصی نظام مهندسی گفت : مدارک لازم برای شرکت در انتخابات هماهنند دوره های قبلی به مرجع بررسی و احراز صلاحیت شرکت کنندگان ارسال شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.
فرصت کسب احراز هویت رای دهندگان
جمالی در باره الزامات و اقدامات مورد نیاز از سوی رای دهندگان در این رویکرد بعنوان نخستین دوره از انتخابات آنلاین سازمان نظام مهندسی گفت :
کلیه افرادی که در پروسه رای دهی شرکت می کنند باید ۲-۳ روز قبل از زمان برگزاری انتخابات، با مراجعه به سایت سازمان نظام مهندسی، نسبت به انطباق شماره تلفن همراه خود که پیش از این در سایت سازمان ثبت کرده اند ، با کد ملی خود ، اطمینان حاصل کنند.
به گفته وی این افراد که حتماً باید عضو سازمان نظام مهندسی باشند پس از اطمینان از انطباق شماره تلفن همراه و کدملی ثبت شده خود در سایت نظام مهندسی، موفق به دریافت لینکی و کد تاییدی خواهند شد که به منزله اجازه حضور و احراز هویت آنها جهت شرکت در فرآیند انتخابات آنلاین خواهد بود.
جمالی در باره تاریخ دقیق برگزاری انتخابات گفت:
انتخابات بر اساس آنچه که از قبل پیش بینی شده تا کنون جلو رفته و در مهرماه سال جاری انتخابات انشالله برگزار خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;