مردم؛ پتانسیل خاموش تامین مالی نفت

به گزارش تاسیسات نیوز، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران روز گذشته با امضای دو تفاهم‌نامه مطالعاتی میان شرکت ملی نفت ایران و دو شرکت ایرانی به فعالیت خود پایان داد.





به این ترتیب تعداد تفاهم‌نامه‌هایی که شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های داخلی و خارجی به منظور توسعه صنعت نفت و گاز کشور به امضا رساند به 28 مورد رسید. بر این اساس آخرین روز از بزرگترین رویداد بین‌المللی نفتی کشور با حضور غلامرضا منوچهری،‌ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی و مدیران عامل شرکت‌های مپنا و اویک به امضای دو تفاهم‌نامه مطالعاتی برای میدان‌های منصوری و آب تیمور و همچنین میدان سپهر اختصاص یافت.





این تفاهم‌نامه‌ها در شرایطی میان شرکت ملی نفت ایران و دو شرکت ایرانی به امضا رسید که میادین نفتی یاد شده، پیش از این متقاضیان دیگری نیز داشته‌اند؛ از جمله شرکت روسی لوک اویل که سال گذشته برای مطالعه دو میدان نفتی منصوری و آب‌تیمور با شرکت ملی نفت ایران قرارداد محرمانگی به امضا رساند و پس از آن شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) نیز وارد مطالعه این میدان شد.





بنابراین شرکت مپنا، به‌عنوان شرکتی ایرانی که از نگاه منوچهری «از پشتوانه مالی و فنی خوبی برخوردار است و می‌تواند به یک شرکت E&P تبدیل شود»، در حالی در کنار دو متقاضی دیگر برای ورود به این دو میدان قرار گرفت که به نظر می‌رسد رقابت برای فعالیت روی این دو میدان سخت‌ تر شده است.





مدیرعامل شرکت مپنا روز گذشته و در مراسم امضای این تفاهم‌نامه از اجرای بیش از ٥٠ میلیارد دلار پروژه از سوی این شرکت خبر داد.





عباس علی‌آبادی بابت اعتماد شرکت ملی نفت ایران به مپنا برای امضای این تفاهم‌نامه مطالعاتی سپاسگزاری کرد و گفت: امیدواریم شرکت مپنا بار دیگر بتواند در توسعه و آبادانی کشور سهمی داشته باشد.به گفته علی‌آبادی «امروز مپنا به‌عنوان یک ارائه‌کننده راه حل جامع برای پروژه‌ها حاضر شده است. مهم‌ترین ویژگی مپنا این است که با ایجاد سازوکارهایی در بازار سرمایه توانسته با جمع‌آوری سرمایه اندک مردم، آنها را در پروژه‌های عظیم به‌کار ببرد.»

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;