مرحله نخست نظارت بر عملکرد جایگاه های سوخت آغاز شد

 

 

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از آغاز اجرای طرح نظارت بر عملکرد مجاری عرضه سوخت کشور به منظور سوخت رسانی مطلوب به مسافران نوروزی خبر داد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، عربعلی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه، 2 اسفند) در محل ساختمان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار شد، گفت: مرحله اول این طرح که از امروز آغاز شده است، از روز دوم تا ششم اسفند ماه برگزار خواهد شد و طی آن گروه های گشت شرکت ملی پخش به بررسی جایگاه ها از نظر فنی، عملیاتی و ظاهری می پردازند.

 

وی با اشاره به افزایش حجم سوخت رسانی در ایام نوروز تاکید کرد: طی این گشت زنی و بازرسی ها، کارشناسان این شرکت به منظور رفع نواقص جایگاه ها تذکرات لازم را به جایگاه داران می دهند تا در اسرع وقت درباره ایمنی و امنیت جایگاه ها اطمینان حاصل کنند.

 

عربعلی با تاکید بر آمادگی کامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای سوخت رسانی در نوروز 92 تصریح کرد: مرحله دوم این طرح که به بررسی رفع اشکالات آشکار شده در مرحله اول بازرسی ها می پردازد، در فاصله روزهای بیست و ششم تا سی ام اسفند ماه اجرایی خواهد شد.

 

وی افزود: این گشت ها و بررسی ها در مسیرهای دهگانه اصلی که از جمله مسیرهای پرتردد کشور در ایام نوروز محسوب می شود، انجام خواهد شد.

 

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر این که به منظور ایجاد انگیزه در بین جایگاه داران، طرح درجه بندی جایگاه های فرآورده در کشور اجرایی شده است، گفت: با اجرای این طرح، هم اکنون وضعیت جایگاه های عرضه سوخت کشور به لحاظ امکانات و کیفیت در مقایسه با سال های گذشته بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.

 

عربعلی با اشاره به پیش بینی جایگاه های سیار به منظور سوخت رسانی در مواقع بحرانی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: با توجه به ظرفیت مناسب سوخت رسانی در مسیرهای اصلی کشور، کمبودی به لحاظ سوخت رسانی وجود نداشته باشد.

 

آمادگی شرکت پخش با 4 هزار و 930 جایگاه فعال به منظور سوخت رسانی نوروزی

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره ظرفیت سوخت رسانی در جایگاه های عرضه سوخت کشور گفت: هم اکنون حدود 4 هزار و 930 جایگاه عرضه سوخت در کشور فعال است که از این تعداد 2 هزار و 949 مورد آن جایگاه عرضه فرآورده، یک هزار و 965 باب جایگاه عرضه سی ان جی و 16 مورد آن جایگاه عرضه ال پی جی است.

عربعلی درباره تعداد نازل های عرضه سوخت در سراسر کشور گفت: هم اکنون امکان سوختگیری به شکل همزمان از 43 هزار و 697 نازل در کشور وجود دارد که 32 هزار و 172 نازل مربوط به عرضه فرآورده بنزین و نفت گاز بوده، 11 هزار و 390 نازل مربوط به جایگاه های عرضه سی ان جی و 136 نازل مربوط به عرضه ال پی جی است.

 

ساخت 765 جایگاه جدید عرضه فرآورده و گاز طبیعی در کشور

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران همچنین از 765 جایگاه در حال احداث در کشور توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران خبر داد و گفت: 442 جایگاه از این تعداد مربوط به عرضه فرآورده و 323 جایگاه آن مربوط به عرضه سی ان جی است.

وی تاکید کرد: تمامی این جایگاه ها بیش از 30 الی 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود در کمتر از شش ماه عملیات اجرایی آن ها به اتمام برسد.

عربعلی با اشاره به مشکل کمبود زمین به منظور احداث جایگاه سوخت به ویژه در کلانشهرها گفت: سالانه حدود 400 هزار خودرو به مجموعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور افزوده می شود که این امر نیازمند ایجاد ظرفیت سوخت رسانی بیشتر است که امیدواریم شهرداری ها در این زمینه همکاری کنند.

به گزارش شانا، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران یکی از شرکت های گسترده در سطح کشور محسوب می شود که مرحله نهایی توزیع فرآورده را پس از اکتشاف،‌ فرآورش و انتقال انجام می دهد؛ این شرکت به دلیل ماهیت سوخت رسانی به بخش های خانگی و صنعتی ارتباط مستقیمی با مصرف کنندگان اصلی سوخت در کشور دارد که این امر حساسیت فعالیت های این شرکت را در بحث سوخت رسانی سالم و ایمن به تمامی نقاط کشور دو چندان می کند.

این شرکت همچنین به دلیل بحث نظارت بر عرضه سوخت در جایگاه های سراسر کشور و اختلاف بالای قیمت فرآورده در مرزهای شرقی و غرب کشور با کشور همسایه، در ماه های اخیر نظارت های خود را به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت افزایش داده است.

دو هفته پایانی اسفند ماه و نیز دو هفته ابتدائی فروردین ماه از پرمصرف ترین ایام سال به لحاظ مصرف فرآورده بنزین به شمار می رود که مصرف این فرآورده به طور معمول در روز دوازدهم فروردین به اوج خود می رسد که رکورد بالاترین مصرف روزانه بنزین کشور در این روز با بیش از 80 میلیون لیتر بنزین ثبت شده است.

پایان پیام/.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;