مراکز کنترل و بازرسی ساخت‌وساز توسعه پیدا می‌کنند

به گزارش تاسیسات نیوز، در مراسم افتتاح واحد کنترل و بازرسی ساخت و فرایند بازبینی پروژه‌ها و طرح‌های ساختمانی و عمرانی غرب و جنوب غرب در دفتر نمایندگی شهر اندیشه، ریاست سازمان به همراه برخی از اعضای هیئت‌رییسه و هیئت‌مدیره هم‌چنین برخی از مقامات ازجمله دادستان شهریار، معاون هماهنگی امور استانداری تهران، فرماندار شهریار، شهردار شهریار، رییس بنیاد مسکن رباط‌کریم، روسای دفاتر و رییس شورای شهر شهریار نیز حضور داشتند.

دکتر کرمی رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، افتتاح واحد کنترل و بازرسی ساخت در غرب و جنوب استان تهران افزود: این آغازی بر افزایش نظارت و بازرسی و در نهایت صیانت از جان و مال مردم و افزایش کیفیت و دانش خدمات مهندسی خواهد بود.

به گفته دکتر کرمی در همین راستا در شهر تهران با دادگستری استان و معاونت پیشگیری تعاملات خوبی صورت گرفته و به‌زودی گشت‌های ویژه‌ای در این خصوص راه‌اندازی می‌شود. بازرسان و متخصصان سازمان در کنار شهرداران تهران هستند. بحث مجری ذی‌صلاح در متراژهای پایین به‌شدت و با جدیت در حال پیگیری است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به ابطال درآمدهای مربوط به شناسنامه فنی ملکی ساختمان از سوی دیوان عدالت اداری افزود: علیرغم این اتفاق سازمان هم‌چنان به ارائه خدمات فوق خواهد پرداخت چراکه این یکی از اصلی‌ترین اهداف و وظایف به شمار می‌رود. طی چند ماه اخیر بر اساس مصوبات کمیسیون مرتبط در خصوص طرح نهضت ملی مسکن با موضوع ساخت بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران، برنامه‌ریزی و مجوزهای مربوطه از طرف متقاضیان اخذ شده است.

وی اظهار داشت به‌زودی در بخش‌های دیگر استان تهران مانند شرق و شمال شرق، مراکز کنترل و بازرسی ساخت و فرایند بازبینی پروژه جدید راه‌اندازی خواهد شد. یکی از اهداف راه‌اندازی این مراکز علاوه بر تنسیق امور مهندسی، فرهنگ‌سازی برای مردم و توسعه خدمت‌رسانی به جامعه است.

دکتر کرمی با اشاره به برگزاری جلسات با مرکز تحقیقات مسکن، بهینه‌سازی انرژی و بخش خصوصی افزود: طبق مصوبه دولت از سال آینده استفاده از برچسب انرژی اجباری خواهد شد و اخذ پایان کار بدون این برچسب میسر نخواهد بود.

دکتر کرمی در پایان تصریح کرد: علیرغم شایعات اخیر، سازمان هیچ‌گونه تعدیل نیرویی نخواهد داشت و قصد داریم بازار کار جدیدی را فراهم کنیم تا از متخصصان و مهندسان داخل سازمان نیز بهره‌برداری کنیم تا علاوه بر اشتغال به کار، افزایش کیفیت ساخت‌وساز را نیز شاهد باشیم.

در ادامه این مراسم مهندس احمدی نایب رییس اول سازمان نیز با ابراز خوشنودی از راه‌اندازی این مجموعه که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران متولی ساخت آن شده، افزود: امیدواریم این اقدام مثبت، سرمنشأ اتفاقات خوبی برای مهندسان محترم طراح، ناظر و مجری در شهرهای غرب تهران به‌منظور افزایش کیفیت ساخت‌وساز باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در ساختمان بحث مجری صاحب صلاحیت است که خوشبختانه در این موضوع به زودی خبرهای خوبی منتشر خواهد شد. اگر در شهرهای کوچک فرهنگ‌سازی شود و کارفرما اهمیت مهندس صاحب صلاحیت را بپذیرد، به طور حتم شاهد اعتماد و سرمایه‌گذاری و طبیعتاً ایمنی در این بخش خواهیم بود.

به گفته این عضو هیئت‌رییسه سازمان، با راه‌اندازی این بخش بازرسی که شامل ۵۰ بازرس برون‌سپار می‌شوند، با بازدیدهای میدانی خطاهای ساخت‌وساز به حداقل خواهد رسید و بر این اساس برای ساختمان‌های ۱۲ شهر به‌صورت پایلوت، شناسنامه فنی ملکی صادر خواهد شد. در ادامه نیز در ساختمان‌های بالای ۱۰۰۰ متر شهر تهران نیز شاهد حضور مهندسان صاحب صلاحیت خواهیم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;