مدیریت مصرف انرژی انگیزه می خواهد

کارشناس حوزه انرژی گفت: به دلیل واقعی نبودن قیمت انرژی تمام شده انگیزه‌ ای برای مصرف کننده در راستای مدیریت مصرف باقی نمی‌گذارد که این مسئله بر رشد شدت مصرف انرژی می‌افزاید.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حسن مرادی،با بیان مطلب فوق افزود: کشور ما در میان کشور‌های در حال توسعه و کشور‌های صنعتی در بخش مصرف انرژی پیشتاز بوده که این موضوع ریشه در واقعی نبودن قیمت تمام شده برای مصرف کنندگان از سالیان دور دارد.
وی با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف مشاهده می‌شود که بیش از نیاز واقعی مصرف انرژی داریم، گفت: یکی از راهکار‌های موجود خروج محصولات پرمصرف از مدار چرخه تولید و جایگزین کردن فناوری روز برای آن‌ها است.
این کارشناس حوزه انرژی عنوان کرد: پیش از این تصمیماتی در خصوص خروج ۲۰ میلیون بخاری گازسوز غیراستاندارد در دستور کار قرار گرفت که این مسئله به صورت کامل محقق نشد یا در تصمیم گیری دیگر تعویض لامپ‌های پرمصرف و استفاده از لامپ‌های LED به مرحله اجرایی رسید تا از رشد مصرف برق ممانعت کند که به طور نسبی در این بخش موفق بوده ایم.
مرادی اظهار کرد: در بخش خانگی وسایل برقی باید با تجهیزات روز و استاندارد‌های معتبر تولید شود تا در زمان مصرف، میزان انرژی مصرف شده را کاهش دهد.
وی در ادامه به بیان مثال‌هایی در خصوص مصرف بی رویه انرژی پرداخت و گفت: به طور مثال نبود کنتور بر روی چاه‌های کشاورزی انگیزه‌ ای برای مدیریت مصرف برای کشاورز باقی نمی‌گذارد یا در موتورخانه‌های منازل مشاهده می‌شود در کنار مصرف گاز زیاد، مصرف برق بالا نیز اعلام شده است.
کارشناس انرژی در ادامه به بیان راهکار‌هایی در این زمینه پرداخت و بیان کرد: باید در تمام صنایع استفاده از فتوسل برای سیستم روشنایی در حیاط‌ها و یا محوطه‌های باز مورد استفاده قرار گیرد، زیرا نقش بالایی در مدیریت مصرف برق دارند.
همچنین طبق گزارش‌های رسیده اتلاف بالای انرژی در سیستم تولید و توزیع انرژی یکی دیگر از دلایل موجود برای هدر رفت انرژی به حساب می‌آید یا در برخی منابع مانند برق دزدی در هنگام توزیع نیز گزارش شده است.
منبع خبرگزاری میزان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;