نظارت ۱۳۴ ناظر نظام فنی روستایی بر ساخت و سازهای روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ترویج اصول فنی ساختمان سازی و رشد آگاهی عمومی، از اهداف اصلی نظام فنی روستایی است، گفت: ۱۳۴ ناظر نظام فنی روستایی بر ساخت و سازهای روستایی نظارت می کنند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سجاد صنعتی منفرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳۴ ناظر نظام فنی روستایی در استان فعالیت می کنند که این ناظران با ترویج اصول فنی ساختمان سازی و رشد آگاهی عمومی‌، فرهنگ مقاوم سازی خانه های روستایی را ترویج می کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه نظام فنی روستایی در سال ۸۲ و با هدف نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی تشکیل شد، خاطرنشان کرد: هدایت بافت فیزیکی روستاها و بهسازی محیط زیست و سکونتگاه‌های روستایی براساس طرح‌های هادی روستایی، بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای روستایی ، استفاده صحیح از مصالح مقاوم و استاندارد ، شناسایی، بکارگیری و ساماندهی نیروهای انسانی بومی‌مستعد در فن ساختمان سازی روستایی ، بالا بردن سطح دانش فنی و اجرایی ناظرین با آموزش علمی‌ و عملی مستمر آنان از اهداف اصلی تشکیل نظام فنی روستایی است.
این مقام مسوول ادامه داد: توجه به لزوم ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبیعی، ضرورت تشکیل یک نظام کنترلی در ساخت و سازهای روستایی برای دستیابی به مسکن روستایی مقاوم و نیز اهمیت مسکن روستایی در رشد و توسعه پایدار کشور را، دو چندان نمود.
به گفته صنعتی منفرد هم اکنون ۱۱ دفتر فنی و مهندسی نیز جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است.
وی با یادآوری اینکه از راه های مقابله با سوانح، ساخت مسکن مقاوم است، ادامه داد: بنیاد مسکن استان با ترویج مقاوم سازی و افزایش آگاهی روستائیان برای بالا بردن کیفیت و اهمیت مکان ساخت بناها توانسته گام های موثری در راستای ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستاها بردارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: جمع آوری پرونده های متقاضیان برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقت در طراحی نقشه ها، نظارت مستمر بر ساخت و سازها، ارائه راه های سهولت در اجرا، صرفه جویی در مصرف انرژی، رعایت حریم و معابر و تشویق جهت استفاده از مصالح مرغوب در ساخت و سازها، از وظایف مهم اعضای نظام فنی روستایی است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاظر ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می شود طبق سازوکارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی انجام می شود .
منبع شبستان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;