محل نصب کنتور هوشمند کجاست

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، تاکنون بیش از 10 هزار کنتور هوشمند آب و برق در چاه‌های کشاورزی استان فارس نصب شده است.

 

 

با هدف اجرای طرح تحویل حجمی آب کشاورزی انجام شد؛ نصب بیش از 10 هزار کنتور هوشمند در استان فارس از سال گذشته، تحویل حجمی آب در 3 هزار حلقه چاه آغاز شده و 7 هزار مورد دیگر در دست اقدام و آموزش است.

 

کارگاه آموزشی شارژ کنتورهای هوشمند آب و برق در شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار شد که در این کارگاه یک روزه که با حضور نمایندگان امور و ادارات منابع آب شهرستان‌های فارس در شیراز برگزار شد، روش‌های شارژ کردن کنتورهای هوشمند آب و برق به وسیله کارت و تحویل حجمی آب آموزش داده شد.

 

“غلامحسین کریمی” نماینده مجری طرح تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه بهره‌برداران باید بدانند منابع آب زیرزمینی بسیار محدود است بر مدیریت بیش از پیش این منابع تاکید کرد و افزود: بر اساس ماده 12 قانون توزیع عادلانه آب به بهره‌برداران، از سال 85 تا کنون حدود 50 هزار کنتور هوشمند آب و برق در کشور نصب شده که از این تعداد بیش از 10 هزار مورد یعنی20 درصد به استان فارس تعلق دارد.

 

کریمی با معرفی استان فارس به عنوان بزرگترین پایلوت جهانی نصب کنتور هوشمند آب و برق، به نصب این کنتورها به طور کامل در شهرستان‌های داراب، سروستان و ارسنجان اشاره کرد و افزود: از سال گذشته، تحویل حجمی آب در 3 هزار حلقه چاه آغاز شده و 7 هزار مورد دیگر در دست اقدام و آموزش است.

 

نماینده مجری طرح تعادل بخشی آب منطقه‌ای فارس خاطرنشان کرد: این برنامه در سال جاری نیز در سایر شهرستانها با هزینه متقاضیان ادامه دارد و بر این اساس در شهرستان فسا به عنوان پایلوت، امسال حدود 600 کنتور هوشمند آب و برق نصب می شود.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;