متروها دارای مصرف انرژی میشوند

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، انگلستان عنوان کرده است که قطارهای مترو لندن به پیشرفته ترین فناوری کاهنده مصرف انرژی مجهز می شوند.

سامانه حمل و نقل لندن (TfL) اعلام کرده که سالانه 2/ 1 میلیارد مسافر را در شبکه ریلی زیرزمینی به طول ۴۰۲ کیلومتر جابه‌جا می‌کند. با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که با طی مسافت 2/ 76 میلیون کیلومتری، قطارهای مترو لندن انرژی هنگفتی مصرف می‌کنند که صرفه‌جویی در آن حتی به میزان اندک از بار مالی این پروژه به طرز چشمگیری می‌کاهد.

 

در همین خصوص پروژه آزمایشی بررسی سیستم ترمز هشدار احیاکننده‌ای در قطارهای مترو لندن به مرحله اجرا درمی‌آید که تا ۵ درصد در مصرف انرژی مورد نیاز آنها تاثیرگذار است.

 

اما همین ۵ درصد به صرفه‌جویی ۹ میلیون دلاری در سال در صورت هزینه مربوط به انرژی مصرفی این شبکه منجر می‌شود. این فناوری جدید از سیستم جذب انرژی اینورتری استفاده می‌کند که انرژی از دست رفته در حین ترمز کشیدن قطار را احیا کرده و آن را در قالب انرژی الکتریکی بار دیگر وارد مدار می‌کند.

به عقیده دانشمندان، به‌کارگیری این فناوری در خودروها تاثیر قابل توجهی بر کاهش انرژی مصرفی دارد اما در سیستم‌های حرکتی بزرگ نظیر قطارها این اثرگذاری چشمگیرتر است.

 

 

metro london

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;