نشست تخصصی سیستم‌های آب و فاضلاب برگزار شد

نشست تخصصی سیستم‌های آب و فاضلاب با رویکرد مبحث ١۶ مقررات ملی ساختمان و با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این نشست محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شهرام دلفانی رئیس بخش تاسیسات مکانیکی و الکتریکی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، فرشیدیان‌فر عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی و نماینده گروه مکانیک، کاشانی‌ حصار عضو مبحث ١۶ مقررات ملی ساختمان، سپهر رئیس انجمن صنفی مهندسان مکانیک خراسان رضوی، رضا مهردوست سرپرست دفتر منطقه‌ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، صحاف مدیرعامل گروه صنعتی وحید و جمعی از مهندسین مکانیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی و انجمن صنفی مهندسان مکانیک خراسان رضوی در محل هتل پردیسان شهر مقدس مشهد برگزار شد.
در ابتدای این نشست کاشانی حصار عضو مبحث ١۶ مقررات ملی ساختمان با تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد علمی، از حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که زمینه‌ساز ارتقای مباحث فنی و مهندسی و خصوصا مبحث ١۶ مقررات ملی ساختمان و بویژه در استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد است، قدردانی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نشست به رعایت بیش از پیش مبحث ١۶ مقررات ملی ساختمان و تاسیسات بهداشتی در پهنه استان خراسان رضوی منجر شود.

در ادامه دلفانی رئیس بخش تاسیسات مکانیکی و الکتریکی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به ارائه تخصصی پیرامون طراحی و اجرای سیستم‌های هواکش فاضلاب ساختمانی با رویکرد مبحث ١۶ مقررات ملی ساختمان پرداخت.
صحاف مدیرعامل گروه صنعتی وحید نیز در بخش دیگری از این نشست به ارائه تخصصی نکات علمی و فنی انواع لوله‌های پلی‌اتیلنی تولیدی گروه صنعتی وحید و اجرای آنها در پروژه‌های متنوع عمرانی از جمله آشیانه فرودگاه‌ها پرداخت.
فرشیدیان‌فر عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی نیز ضمن تقدیر از تلاش دفتر منطقه‌ای شمال‌ شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص ایجاد بستر برگزاری این رویداد علمی، از رویکرد دانش‌بنیان گروه صنعتی وحید در راستای تولیدات متنوع لوله‌های تاسیساتی و ارتقای مستمر آن قدردانی کرد.
وی به توصیه‌های فنی اشاره شده در مبحث ١۶ مقررات ملی ساختمان در خصوص اجرای تاسیسات بهداشتی در ساختمان‌های مختلف اشاره نمود و خواستار رعایت بیش از پیش آن از سوی مهندسین کشور و به ویژه استان خراسان رضوی شد. فرشیدیان‌فر همچنین برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در راستای ارتقای دانش مهندسی در این ضمیمه را ضروری دانست.
شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در بخش پایانی نشست تخصصی سیستم‌های آب و فاضلاب، شرکت در جمع مهندسین مکانیک در حوزه مبحث ١۶ مقررات ملی ساختمان را بویژه در شرایط موجود حوزه نظام و مهندسی کشور مایه مباهات دانست.
وی ضمن تبیین اجمالی مبحث ١۶ مقررات ملی ساختمان به عنوان رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ارائه تخصصی با موضوع صرفه‌جویی مصرف آب با رویکرد مقررات ملی ساختمان را در اختیار حاضران در نشست قرار داد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین با اشاره به مصرف بی‌رویه آب‌های زیرزمینی و چالش‌های پیش رو در خصوص پدیده فرونشست در کشور و استان خراسان رضوی و همچنین میزان قابل ملاحظه هدررفت آب در کشور، خواستار توجه ویژه سیاستگذاران، صنعتگران و مهندسین در تولید، اجرا و نظارت تجهیزات نوین در حوزه تاسیسات بهداشتی ساختمان شد.
وی همچنین بهره‌مندی از آب خاکستری و آب باران به عنوان جایگزین‌های مؤثر آب شرب را در این زمینه مورد تاکید قرار داد.
به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، نشست تخصصی سیستم‌های آب و فاضلاب با رویکرد مبحث ١۶ مقررات ملی ساختمان به همت دفتر منطقه‌ای شمال‌شرق مرکز تحقیقات، راه مسکن و شهرسازی و همکاری انجمن مهندسان مکانیک خراسان‌رضوی و حمایت مالی گروه صنعتی وحید در هتل پردیسان شهر مشهد مقدس برنامه‌ریزی و برگزار شد.
منبع وزارت راه و شهرسازی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;