مبحث مقررات ملی 22گانه شد

مقررات ملی ساختمان

شناسنامه فنی- ملکی ساختمان می تواند در جهت شفاف سازی به خریداران ملک کمک شایانی کند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  در حالیکه آزمون۱۶۰هزارنفری  ورودبه حرفه مهندسان،کاردان‌هاومعماران تجربی قراراست در21آذرماه سالجاری انجام شود، به نظر میرسد با تدوین و الزامی شدن اجرای مبحث 22 مقررات ملی که مربوط به بازرسی فنی از ساختمان‌هاست بسیاری از مهندسان ناظر بیکار مشغول به کارشوند.

 

به گزارش خبرنگار قانون مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این مبحث از اول دی‌ماه سال جاری الزامی است افزود:ساختمان بایدتوسط بازرسی از اعضای حقیقی یاحقوقی سازمان نظام مهندسی مورد بازرسی قرار گیرد.

غلامرضا هوایی با بیان اینکه کیفیت ساختمانها در حال حاضر قابل قیاس با اول انقلاب نیست تصریح کرد:در حال حاضر مبحثی تحت عنوان مراقبت و نگهداری ساختمانها به مقررات ملی ساختمان اضافه شده است.

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه کیفیت و رعایت مقررات ملی ساختمان در کشورمان بالاتر از 90 درصد است گفت: اگر حتی این عدد به 100درصد برسد باز نمی توانیم بگوییم کار تمام شده است،چون هنوز جای کارداریم وباید سطح انتظار از مقررات ملی را از نظر افکارعمومی بالاببریم.

هوایی در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار قانون مبنی بر دوگانگی اجرای مقررات ملی ساختمان در مرکز تحقیقات و دفترمقررات ملی ساختمان توضیح داد: متاسفانه  برخی نظام های فنی در کشورمان باهم درتضادند به طوری که نظام فنی مربوط به سازمان برنامه و بودجه که نهادی دولتی است در تضاد با نظام مهندسی ساختمان است که نهادی خصوصی است.

وی تاکید کرد که حتی نظام پیمانکاری مان نیز در برخی موارد دچار انحطاط شده است به طوری که سایر نظامها همچون فهرست بهاء،نظارت برساخت وسازها و… نیز از این اشکالات مبرا نیستند.

هوایی با خاطرنشان کردن اینکه شناسنامه فنی-ملکی ساختمان تکلیف ماده 23 است افزود: به نظر من شناسنامه فنی- ملکی ساختمان می تواند در جهت شفاف سازی به خریداران ملک کمک شایانی کند.

 

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;