مبارزه با آلودگی هوا در لندن با استقرار باغ‌های عمودی شهری

مقامات انگلیسی برای مبارزه با هوای آلوده در پایتخت این کشور، سه باغ عمودی شهری بطور دائم در لندن نصب کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این باغ‌های عمودی که City Trees دارند از خزه ساخته می‌شوند و به اندازه یک جنگل کوچک قدرت تمیز کردن آلودگی هوا را دارند. این مونولیت‌ها که یک طرفه سبز دارند در دو کانون آلودگی در بخش «منطقه والتام فورست لندن» که شورای آن آوریل گذشته یک وضعیت اضطراری اقلیمی اعلام کرده بود، نصب شده‌اند.
این باغ‌های عمودی که اولین فناوری زیستی فیلتر آلودگی هوا در جهان محسوب می‌شوند، با استفاده از گیاهان زنده، بطور محلی آلاینده‌های هوا را جذب و برای اهالی و رهگذران آن محله هوای پاک تولید می‌کنند.
این باغ‌های عمودی که هر کدام از آنها به اندازه ۲۷۵ درخت آلودگی هوا را کاهش می‌دهند محصول همکاری شورای منطقه والتام فورست لندن با شرکت فناوری پاک  Evergen هستند.
پیش از این ساختارهای مشابه‌ای نیز در سایر شهرها از جمله برلین و هنگ کنگ نصب شده بودند. شواری منطقه والتام فورست لندن بیش از یک دهه است که در حال مقابله با تغییرات آب و هوایی است.
این باغ‌های عمودی در واقع فناوری پیشگامی محسوب می شوند که دارای فیلترهای بیوتکنولوژی هستند و با استفاده از گیاهان زنده و انواع مختلف خزه ها سموم و آلاینده‌ها را از هوای محیط اطراف می‌گیرند و هوای پاک تولید می‌کنند.
هر باغ عمودی خود پایدار، شامل یک مخزن آب، سیستم‌های آبیاری و سنسورهایی برای نظارت بر رشد گیاهان است که انرژی لازم برای همه آنها از ترکیبی از پنل‌های خورشیدی و باتری‌های داخلی تامین می‌شود.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;