مالکان در پایتخت مستاجر می شوند

تاسیسات نیوز: بازار مسکن در حوزه خرید و فر وش و اجاره به قدری انفجاری شده است که دیگر اجاره خانه در تهران و کلانشهرها غیرقابل دسترس و تبدیل به یک رویا شده است، به گفته یک مشاور املاک برای رهن کامل یک واحد ۵۰ متری در نازی آباد بدون پارکینگ و یا آسانسور، دست‌کم به ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان نیاز است.
یک مشاور املاک در محدوده جنوبی تهران می‌گوید: وضعیت بازار اجاره و خریدوفروش در رکود به سر می‌برد. او با اشاره به اینکه فصل اجاره معمولا پس از تعطیلات فروردین و همچنین پس از امتحانات مدارس در فصل تابستان گرم‌تر می‌شود می‌گوید: در ماه‌های پایانی سال و بهمن و اسفندماه، وضعیت خرید و فروش بهتر از قبل است، اما هم اکنون بازار راکد است؛ برای خرید تماس گرفته می‌شود، اما صرفا برای مطلع شدن نه خرید چراکه اکثریت خریداران بودجه کافی در دست ندارند و یا قصد دارند با ملکی دیگر تهاتر کنند.
این مشاور املاک می‌گوید: از اردیبهشت تا به الان، بنگاه ملکی ما فروش تنها ۳ ملک را ثبت کرده؛ به دلیل این وضعیت، اکثر مالکان به سمت بازار رهن و اجاره رفته‌اند.
در محله افسریه، برای واحدی با ۷۵ مترمربع زیربنا، ۳۰۰ میلیون تومان رهن و ۹ میلیون تومان اجاره در نظر گرفته شده است.
برای آپارتمانی ۷۴ متری در مسعودیه، ۵۰۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه و در شهرک کیانشهر، واحدی ۶۰ متری با ۱۲۰ میلیون تومان رهن و ۶ میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده است.
شما در جدول زیر می‌توانید قیمت رهن و اجاره خانه در جنوب تهران را مشاهده کنید:

قیمت مسکن در جنوب تهران؛ اجاره‌نشینی در تهران هم رویا می‌شود؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;