لزوم بهره‌گیری از فرصت تسهیلات خودمالکی در خوزستان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر لزوم بهره‌گیری از فرصت تسهیلات خودمالکی در استان تاکید کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، میثم آذرسا احداث مسکن در قالب واحدهای خودمالک را فرصت مناسبی برای انبوه‌سازان و متقاضیان مسکن برشمرد و اظهار کرد: یکی از بهترین و سهل‌ترین راه‌های تولید و ساخت مسکن، توسعه درونزای شهری است، چرا که زمین‌های خالی داخل شهر ساخته می‌شوند و شبکه‌های زیرساختی و امکانات لازم نیز از قبل وجود دارد.
وی گفت: در این واحدها، نیازی به فرم “ج ” نیست و به ازای هر واحد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.
آذرسا بهره‌گیری از تسهیلات خودمالکی را فرصت مناسبی برای انبوه‌سازان در راستای تولید مسکن دانست و تاکید کرد: این طرح فرصت مناسبی برای هم استانی‌ها در شهرها و روستاهای استان است و افرادی که پروانه ساختمانی را دریافت کنند مشمول تسهیلات پیش بینی شده در این طرح می‌شوند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: به متقاضیان واحدهای خودمالکی نهضت ملی مسکن، ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود، این تسهیلات درصورت بهره‌گیری از محصولات ساختمانیِ شرکت‌های دانش بنیان، تا ۷۵۰میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
وی گفت: مردم می‌توانند برای ساخت واحد مسکونی در زمین خود از تسهیلات ۷۵۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد مسکونی استفاده کنند.
آذرسا افزود: برای دریافت وام خودمالک نیاز است که متقاضی به سامانه http://saman.mrud.ir مراجعه و گزینه درخواست تسهیلات ساخت را انتخاب کند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: بانک‌های عامل برای پرداخت وام خودمالکی، بانک‌های مسکن، ملی، ملت، تجارت، صادرات و سایر هستند.
وی گفت: چنانچه سند به نام شخص حقوقی یا تعاونی و یا شرکت باشد باید به عنوان شخص حقوقی اقدام به ثبت نام کند و افراد برای ثبت‌نام، حتما باید تصاویر سند تک برگ و پروانه ساختمانی دارای اعتبار را بارگذاری کنند.
آذرسا با بیان اینکه محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد، گفت: متقاضی باید پس از تکمیل اطلاعات پروژه در مرحله آخر اقدام به انتخاب بانک و شعبه و پس از آن به بانک موردنظر برای تشکیل پرونده مراجعه کند؛ اعطای این تسهیلات اصلا نیازی به سپرده‌گذاری یا خرید اوراق ندارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;