لزوم بازنگری دوچرخه سواری در تهران

به گزارش تاسیسات نیوز، وحید حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در جمع‌بندی خروجی کارگاه تخصصی تدوین طرح جامع «دوچرخه شهر تهران» با حضور متخصصان هلندی و ایرانی گفت: سعی می‌کنیم از تجارب موفق کشورهای اروپایی در زمینه دوچرخه سواری استفاده کنیم ضمن اینکه شرایط بومی شهرمان را هم درنظر داشته باشیم.





وی ادامه داد: ما تغییرات جدی در موارد متعددی داشتیم؛ مثل آلودگی هوا که این روزها به یک مسئله جدی و ملی تبدیل شده است. از این جهت فکر می‌کنیم که مسئله حمل و نقل پاک، دوچرخه و بازنگری آن دارای اهمیت است.





حسینی اضافه کرد: فناوری و تکنولوژی تغییرات بسیاری در دنیا داشته. مثلاً سیستم‌های دوچرخه اشتراکی پیشرفت زیادی داشته و کشورهای اروپایی و چین در این زمینه خوب کار کرده‌اند.




به گفته وی باتوجه به اطلاعات جدیدی که رسیده باید وضعیت دوچرخه سواری در تهران یک بازنگری شود و به صورت یک پلن استراتژیک درآید.




مهر افزود؛ مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: گر در کشور هلند دوچرخه سواری موفق بوده امری بدیهی است چراکه شرایط بومی آنجا این امکان را به وجود آورده و اگر قرار بود ما از عملکرد آنها کپی برداری کنیم، دیگر نیازی به برگزاری کارگاه نبود؛ عین پلن آنها را استفاده می‌کردیم.





حسینی تأکید کرد: می‌خواهیم تجربه موفق دوچرخه سواری دنیا برای شرایط تهران بومی سازی شود؛ ما هوای متفاوتی داریم، شیب خیابان‌ها و اصلاً قوانین متفاوتی از کشورهای اروپایی داریم، زون بندی شهری و همین‌طور دلایل سفرهای درون شهری مان از آنها متفاوت است و… این تفاوت‌ها باعث می‌شود تا ما از یک تجربه موفق جهانی به یک تجربه موفق تهرانی برسیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;