كاهش 30 درصدی مصرف برق با انجام سرویس سامانه‌های سرمایشی

كاهش 30 درصدی مصرف برق با انجام سرویس سامانه‌های سرمایشی

تعویض سالیانه پوشال و تسمه، شستشو، جرم گیری و رسوب زدایی، بازرسی عدم پارگی و نشتی شیلنگ آب، بازرسی سلامت و عدم پارگی برزنت، تنظیم شناور و ارتفاع آب در کف کولرها در كاهش مصرف انرژی كولرهای آبی بسیار موثر است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، براساس مطالعه‌های انجام شده  انجام به موقع سرویس، تعمیر و نگهداری سامانه‌های سرمایشی موجب كاهش 30 درصدی مصرف برق می‌شود.

 

به گزارش ایلنا، بهتر است كه از كولرهای آبی و گازی متناسب با مكان و شرایط آب و هوایی استفاده شود و استفاده نابجا از نوع كولر، افزون بر افزایش مصرف برق، افزایش هزینه را دربر خواهد داشت.

 

كولرهای آبی در مناطقی كه رطوبت هوا بالا است، مانند شمال و جنوب كشور از كارایی خوبی برخوردار نیست و در این مناطق استفاده از كولرهای گازی مناسب است اما در مناطقی كه شرایط آب و هوایی برای استفاده از كولر آبی مساعد است، استفاده از كولر گازی اشتباه است چراكه یك كولر آبی در حدود 500 وات توان و كولر گازی دوهزار وات توان مصرف می كند.

 

افزون بر انتخاب نوع مناسب سامانه سرمایشی، تعویض سالیانه پوشال و تسمه، شستشو، جرم گیری و رسوب زدایی، بازرسی عدم پارگی و نشتی شیلنگ آب، بازرسی سلامت و عدم پارگی برزنت، تنظیم شناور و ارتفاع آب در کف کولرها در كاهش مصرف انرژی كولرهای آبی بسیار موثر است.

 

همچنین روغن کاری یاتاقان‌های کولر درصورت امكان نصب سایبان، عایق‌کاری کانال ها در طول مسیر رو باز، تعویض پمپ آب با نوع كم مصرف و جایگزینی الكتروموتور بازده بالا از شدت مصرف انرژی برق در كولرهای آبی تا 30 درصد می كاهد.

 

سامانه هایی كه عمدتاً در مناطق جنوب و شمال کشور به‌علت آب و هوای گرم و مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند، كولر گازی است كه برای كاهش مصرف برق 20 درصدی در این نوع كولرها، شستشو و جرم گیری کویل های اواپراتور و کندانسور (لوله های مارپیچی)

 

شستشو و غبارگیری پره ها و دریچه هوای خروجی و ورودی، روغن کاری و گریس کاری شفت کمپرسور و سایر قطعه‌های لازم، کنترل فشار سیال مبرد و حصول اطمینال از عدم وجود نشتی، کنترل عدم گرفتگی لوله تخلیه آب کندانس درصورت امكان نصب سایبان و یا قراردادن در مكان سایه، نصب ترموستات‌های اتاقی به منظور امکان تنظیم درجه حرارت پیشنهاد می شود.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;