قیمت چیلر اسکرو در بازار ایران

چیلر اسکرو با توجه به اینکه بهترین سیستم ها برای سیکل تبرید در فرآیندهای صنعتی هستند، بسیار اقتصادی است. در تمامی فصول این چیلر قادر به تولید آب خنک برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی میباشد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، قیمت چیلر اسکرو با توجه به اینکه بهترین سیستم‌ها برای سیکل تبرید در فرآیندهای صنعتی هستند، بسیار اقتصادی است. در تمامی فصل‌ها این چیلر قادر به تولید آب خنک برای سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی یا بخش‌های مختلف فرآیندهای صنعتی می‌باشند. ویژگی انواع چیلر اسکرو با توجه به اینکه چیلرها از نوع آب خنک باشد یا هوا خنک، متفاوت است که در این مقاله در ابتدا به شرح چیلرهای تراکمی هوا خنک و آب خنک می‌پردازیم.
انواع چیلرهای تراکمی
۱. چیلر تراکمی آب خنک
۲. چیلر تراکمی هوا خنک
چیلر هوا خنک
چیلرهای هوا خنک ( air cooled chiller) از جمله رایج‌ترین سیستم‌های برودتی برای تأسیسات تجاری و صنعتی است. این چیلرها با جذب گرمای آب باعث خنک کردن آن در اواپراتور می‌شوند. در مقایسه با چیلرهای آب خنک،چیلر هوا خنک از هوا برای خنک کردن کندانسور استفاده می‌کنند. قیمت چیلر اسکرو هوا خنک و آب خنک متفاوت می‌باشد.
اجزای چیلر هوا خنک
۱. کمپرسور
۲. کندانسور
۳. تبخیر کننده
۴. شیر انبساطی
چیلر آب خنک
چیلرهای آب خنک (water cooled chiller) با یک برج خنک کننده استفاده می‌شوند. چیلرهای آب خنک معمولاً کوچک‌تر از چیلرهای هوا خنک هستند و به همین دلیل می‌توانند در موتورخانه قرار گیرند. چیلرهای آب خنک نیز اغلب در مناطق با درجه حرارت بالا به طور موثرتری استفاده می‌شوند زیرا با استفاده از یک منبع خارجی خنک می‌شوند.

مقایسه هزینه هوا در برابر چیلر با خنک کننده هوا
تفکر متعارف این بوده است که چیلرهای آب خنک کارآمدتر از چیلرهای هوا خنک هستند. اگر فقط به هزینه‌های کمپرسور توجه کنیم، ممکن است این واقعیت داشته باشد. با این حال، با استفاده از فن آوری پیشرفته با کمپرسورهای اسکرو، چیلرهای هوا خنک معمولاً انتخاب بهتری هستند. هنگام انتخاب نوع چیلر نگاهی عمیق‌تر به چیلرهای تراکمی آب خنک و هوا خنک، توصیه می‌شود کل هزینه‌های عملیاتی مربوط به هر سیستم چیلر را در نظر بگیرید.
هزینه‌های عملیاتی چیلر هوا خنک و آب خنک
این مهم است که به کل هزینه‌های عملیاتی مربوط به چیلرها و نه فقط هزینه‌های کمپرسور توجه کنید. هزینه‌های عملیاتی برج خنک کننده باید به هزینه‌های عملیاتی چیلر آب خنک اضافه شود.
هزینه‌های برج خنک کننده
· هزینه فن برج
· هزینه آب و فاضلاب
· هزینه‌های شیمیایی
· هزینه‌های پمپاژ
در کاربردهای فرآیند، سیستم‌های برج معمولاً دارای پمپ‌های فرآیند و پمپ‌های چرخشی هستند که می‌توانند هزینه قابل توجهی را به آن اضافه کنند. تصویر زیر هزینه عملیاتی یک چیلر سانتریفیوژ با سرعت متغیر هوای سرد را در مقایسه با چیلر اسکرو آب خنک شده مقایسه می‌کند. از آنجا که چیلر هوا خنک از کنترل فشار شناور استفاده می‌کند، هزینه انرژی کمپرسور در حقیقت کمتر از هزینه‌های کمپرسور چیلرا آب خنک است.
چیلر اسکرو
در چیلر اسکرو (screw chiller) عمل فشرده سازی مبرد در میان دو روتور صورت می‌گیرد.این چیلرها بصورت جابجایی مثبت می‌باشند و به دو شکل تک و جفت مارپیچ ساخته می‌شوند. انواع چیلرهای اسکرو با ظرفیت خنک کنندگی متفاوت در بازار وجود دارند. سیکل تبرید در چیلرها به صورت مشابه و از طریق کمپرسورهای اسکرو انجام می‌گیرد. از چیلرهای اسکرو در بسیاری از پروژه‌ها از جمله تهویه بیمارستانی، تهویه صنعتی و … استفاده می‌شود.
مزایای چیلر اسکرو
· راندمان کاری بالا
· صدا و نویز کم
· عمر طولانی
· ایمنی بالا
· طراحی در ظرفیت‌های متعدد با ابعاد مناسب
· هزینه تعمیر و نگهداری کم
· کارکرد مطمئن و آرام
پارامترهای خرید چیلر اسکرو
· برای خرید چیلر اسکرو، بار حرارتی را تعیین کنید: شما باید دقیقاً بدانید که قرار است چه میزان بار حرارتی را از طریق چیلر کنترل کنید.
· سرعت جریان، نوع خنک کننده و شرایط دمایی را در نظر بگیرید: قبل از اینکه چیلر را خریداری کنید باید نوع خنک کننده، شرایط دمایی و سرعت جریان را تعیین کنید.
· چیلر اسکرو که شما انتخاب می‌کنید باید بتواند نیازهای خنک کنندگی که شما مد نظر دارید برطرف کند. برخی از چیلرها برای شرایط خاص طراحی شده اند.
· قبل از اینکه چیلر را خریداری کنید تعیین کنید که قرار است دستگاه در کدام محل نصب شود. حتی برای چیلرهای اسکرو نیز استانداردهای نصب و راه اندازی تعریف شده است.
· درباره عملکرد چیلر اسکرو بیشتر سوال کنید: اینکه یک چیلر در چه شرایط دمایی کار می‌کند و حداقل و حداکثر تغییرات دمای آب در چیلرها چقدر است، در خرید چیلر اسکرو تأثیر دارد.
اجزای تشکیل دهنده چیلرهای اسکرو
· کمپرسور اسکرو
· کندانسور
· شیر انبساط
· تبخیر کننده
· واحد منبع انرژی
· کنترل کننده ها
· مخزن آب

منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;