قيمت فلزات پايه در مسير صعود

اين روزها بازار فلزات پايه در شرايطي قرار دارد که هر خبري اعم از مثبت يا منفي به سرعت روي قيمت ها تاثير مي گذارد. بلاتکليفي و التهاب در بازار موجب عدم خريد و فروش تجار آن هم در روزهاي نزديک به سال جديد شده است.

    روند قيمت فلزات پايه نسبت به روز گذشته در حالي كاهش يافت كه فعالان بازار ركود را مسبب اصلي اين ريزش مي دانند. به گفته فعالان بازار رکود در بازار به گونه اي شده است که گويي بازار در تعطيلات به سر مي برد. اين فعال بازار معتقد است که نوسانات ناشي از نرخ ارز به قدري بازار را تضعيف کرده که هر اتفاقي به راحتي مي تواند روي قيمت ها تاثير گذار باشد.

    وي در ادامه به خبرنگار دنياي اقتصاد گفت: پيش بيني مي شود که بازار در انتهاي هفته در رکود باقي بماند و حتي اگر اخبار مثبتي هم منتشر شود از روز شنبه تاثير خود را بر بازار خواهد گذاشت. وي در تحليل خود از وضعيت بازار گفت: در حال حاضر چشم ها به اخبار سياسي و اقتصادي دوخته شده است، چرا كه اطمينان لازم براي سرمايه گذاري در بازار وجود ندارد.

    اين فعال بازار بالارفتن ارزش پول ملي ، كاهش قيمت تمام شده و رونق تجارت را از نتايج مثبت نشست 1+5 عنوان کرد و افزود: چنانچه نتيجه نشست ديروز و امروز مثبت باشد به طور قطع از شدت تحريم ها كاسته خواهد شد.

    وي در ادامه سخنان خود در خصوص تاثير اجراي فاز دوم هدفمندي بر بازار گفت: در ديد منطقي اجراي فاز دوم هدفمندي ترمز نتايج مثبت 1+5 محسوب مي شود؛ چرا که قرار است يارانه برخي از واحد هاي توليدي حذف شود و اين امر به طور قطع به افزايش قيمت ها منجر خواهد شد. به گفته وي قيمت ها طي يک ماه آينده با يک شيب آرام روند افزايشي دارد كه اجراي فاز دوم هدفمندي به سرعت اين افزايش دامن خواهد زد. البته اين در حالي است بر اساس هماهنگي هاي صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت مقررشده است که تا پيش از اجراي فاز دوم هدفمندي افزايشي در نرخ فلزات اعمال نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;