قوانین نظام مهندسی عامل رکود مسکن

عضو نظام مهندسی استان همدان گفت: ساخت و ساز مسکن در همدان نیازمند زیرساخت های مناسب است که باید در این خصوص فعالیت های گسترده تری صورت گیرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، وحید شفیعی نژاد، افزود: در همدان مانند بسیاری از شهرها با رکود در بخش مسکن روبرو هستیم گفت: یکسری قوانین نظام مهندسی و شهرداری باعث این رکود در استان شده است.
به گفته وی اگر قوانین اصلاح شود و بانک ها همکاری خوبی داشته باشند، شاهد رونق در بخش مسکن خواهیم بود.
وی با بیان اینکه نظام انبوه سازی وابسته به ارگان خاصی نیست و حمایتی از انبوه سازان صورت نمی گیرد، گفت: انبوه سازان با همه مشکلات و قوانین دست و پاگیری که وجود دارد به عنوان سرمایه گذاران خصوصی در زمینه ایجاد اشتغال و فعال اقتصادی محسوب می شوند.
عضو جامعه انبوه سازان استان همدان ادامه داد: یکی از مهمترین شاخص هایی که برای انتخاب انبوه ساز نمونه وجود دارد، رعایت کیفیت است ضمن اینکه مواد و مصالح ساخت و ساز اگر در مرحله نخست استانداردسازی شود و با کیفیت خوب به دست انبوه ساز برسد، شاخص های کیفی نیز ارتقا پیدا می کند.
وی تاکید کرد: داشتن وجدان کاری و انتخاب تیم حرفه ای یکی از بخش هایی است که بر کیفیت کارها و پروژه تاثیر می گذارد.
شفیعی نژاد عنوان کرد: این مقوله با توجه به نقشی که در ایجاد اشتغال دارد، خواهان توجه و حمایت مسئولان برای رفع مشکلات در این عرصه هستیم.
وی گفت: در کنار ساخت مسکن و حل مشکلات مربوطه در این زمینه، به انبوه سازان با دید یک کارآفرین نیز نگاه شود.
وی با بیان اینکه امروزه مدرن سازی و پیش روی به سمت بلندمرتبه سازی مطرح است گفت: با ورود به این عرصه می توان گام های مناسبی در مسیر توسعه همدان برداشت چراکه ساختار یک شهر را می توان با ساختمان ها و برج های بلند مرتبه و مدرن به عنوان یک المان شهری دید و در دنیای مدرن امروز نماد کشورها و شهرها ساختمان های بلند مرتبه آن شهر خواهند بود.
عضو نظام مهندسی استان همدان اضافه کرد: با رفع مشکلات از پیش پای فعالان این عرصه، زمینه را باید برای ورود به ایجاد زیرساخت های مناسب برای ساخت و ساز مسکن در همدان مهیا کرد.
شفیعی نژاد تاکید کرد: با افزایش سرسام آور قیمت مسکن در سال‌های اخیر بسیاری از جوانان امیدی به تأمین سرپناهی برای خانواده خود ندارند چراکه آن‌ها باید سال‌ها برای خرید یک واحد مسکونی در انتظار بمانند بنابراین باید با اجرای طرح های موفق این زمان را به کمترین حد ممکن رساند.
انبوه ساز برتر کشور در دو دوره و فعال در حوزه معماری و شهرسازی ادامه داد: در دنیای معماری و شهرسازی امروز، مدرن سازی و بلندمرتبه سازی مطرح است که می توان با ورود به این عرصه گام های مناسبی در مسیر توسعه کلان شهر همدان برداشت.
شفیعی نژاد افزود: ساختار یک شهر را می توان با ساختمان ها و برج های بلند مرتبه و مدرن آن شهر به عنوان یک نماد و المان شهری دید.
وی با بیان اینکه در دنیای مدرن امروز نماد کشورها ساختمان های بلند مرتبه آن شهر خواهند بود به خاطر همین کمال گرایی جز شاخص ترین خصیصه های انسانی است ادامه داد: این از ویژگی های انسان است که سبب شده است همواره در طول تاریخ چند هزار ساله بشری شاهد بناهای با شکوه و با عظمت در اقصی نقاط دنیا باشیم حتی تا آنجایی که این بشر دانا با تفکر و دانش خود به دنبال ساخت ساختمانهای بلند مرتبه در کهشکانهای دیگر است.
شفیعی نژاد خاطرنشان کرد: در مسیر انبوه سازان، فعالان اقتصادی و کار آفرینان این عرصه باید زمینه را برای ورود به ایجاد زیرساخت های مناسب برای بلند مرتبه سازی در همدان مهیّا و آماده کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;