قم،چگونه مخزن آبهایش را افزایش داد؟

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، در حالیکه منابع و ذخایر آبی استانها کشور رو به کاهش است، 

استان قم مخازن ذخیره آبی خود را افزایش داده است.

قم،چگونه مخزن آبهایش را افزایش داد؟

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در تشریح عملکرد این شرکت از ابتدای دولت تدبیر و امید، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه اضطراری آب، پیشرفت 50 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب و بهره‌برداری از 60 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب را از اقدامات آبفا در این مدت برشمرد.

عبدالحمید توکلی‌بینا همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش فاضلاب گفت: مرحله دوم تصفیه‌خانه جامع فاضلاب قم در این مدت به 92 درصد پیشرفت رسیده است.

وی در ادامه از اجرای 110 کیلومتر شبکه فاضلاب در دو سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: اعتبار 70 کیلومتر این طرح از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی تامین شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت اجرای شبکه اصلی و خطوط انتقال فاضلاب طرح بانک توسعه اسلامی نیز به طول 18 کیلومتر 100درصد پیشرفت داشته است، خاطرنشان کرد: 3700 انشعاب فاضلاب نیز روی شبکه نصب شده است.

وی در ادامه از اخذ مجوز از بانک توسعه اسلامی برای ساخت 100 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه فاضلاب با اعتبار 14 میلیون یورو پس از یک سال پیگیری خبر داد و اعلام کرد: مرحله نخست مناقصه این طرح انجام گرفت و تا پایان سال عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در شهرک‌های میلاد، امام حسن(ع) و فاطمیه آغاز می‌شود.

وی اصلاح رینگ شرقی 1200 میلی‌متری قم، مطالعه و اجرای آب خام حرم مطهر حضرت معصومه با ظرفیت 80 لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال 600 میلی‌متری بلوار شهید کریمی و اصلاح و جابه‌جایی خط انتقال جاده اراک به‌منظور کاهش هدررفت آب و افزایش رضایت مردم، مطالعه و اجرای سیستم هوشمند نمونه‌برداری و پایش کیفیت آب فیلترهای تصفیه‌خانه را از دیگر اقدامات آب و فاضلاب طی دو سال گذشته اعلام کرد.

توکلی بینا با اشاره به ساماندهی شهرهای جدیدالتحویل کهک، قنوات، دستجرد و سلفچگان به شرکت آب و فاضلاب شهری گفت: هدررفت آب در شبکه در این شهرها بیش از 50 درصد بود و مشکلات زیادی برای تامین آب در این شهرها وجود داشت.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;