قطع آب و برق ساختمان های ناایمن در دستور کار قرار گرفت

رئیس کمیته سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران توضیحاتی درباره ایمن‌سازی ساختمان‌های بسیار پرخطر ارائه کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، «مهدی پیرهادی» رئیس کمیته سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن و بسیار پرخطر گفت: برخی از این ساختمان‌ها مسکونی است که برای جان شهروندان همان ساختمان خطرناک است.البته سلامت افراد در ساختمان‌‌های ناایمن اداری و تجاری نیز در معرض خطر است.
 وی با بیان اینکه در بین ساختمان‌های خدماتی مانند بیمارستان ها، ساختمان های ناایمنی وجود دارد، گفت: قاعدتا مجموعه‌های ذیربط سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌هایی که متولی هر کدام از این ساختمان ها هستند باید از طریق قوه قضاییه مطالبه‌گری صورت گیرد و این سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها را مکلف کند که در یک بازه مشخصی نسبت به ایمن سازی و رفع بحران اقدام کند.
وی ادامه داد: پیگیری و رسانه ای کردن این موضوع نیز توسط شورا و شهرداری صورت گرفته است و شورا و شهرداری به شدت از دستگاه قضایی این موضوع را پیگیری کرده اند. این از موفقیت های این شورا است که بالاخره موفق شد اسامی این ساختمان ها را اعلام کند چراکه شاید برخی از مردم بخواهند که به این ساختمان ها رفت و آمد نداشته باشند.
این عضو شورای شهر تهران گفت: مالکان و مسئولان این مجموعه ها موظف هستند که این ساختمان ها را ایمن سازی کنند و اگر کسی نسبت به این کار اقدام نکند ترک فعل محسوب می شود و در هرگونه حادثه ای، بالاترین مقام آن دستگاه حتما مسئول است و به میز محاکمه کشانده می شود. قطعا قوه قضاییه هم نسبت به جان و مال شهروندان کوتاه نخواهد آمد.
پیرهادی در پاسخ به این سوال که درخصوص پلمب این ساختمان ها چه دستگاهی اقدام می کند، تصریح کرد: دستگاه قضایی در این خصوص اقدام می کند. البته برخی نیز پیشنهاد داده اند که دستگاه قضایی باید به دستگاه های خدمات رسان به این دستگاه‌ها حکم داده و انشعابات آب و برق و … قطع شود تا این دستگاهها به سمت ایمن سازی رفته و اقدامات لازم را انجام دهند.
وی تاکید کرد: پیگیری های دستگاه قضایی باعث شد به این نقطه برسیم البته با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم چراکه گام اول ما ساختمان های بسیار ناایمن بود و گام بعدی ساختمان های پرخطر است و باید مرحله به مرحله پیش برویم و به نقطه ای برسیم که هیچ ساختمان بحرانی و پرخطری در تهران نداشته باشیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;