قراردادهای مبتنی بر عملکرد

 

به گزارش تاسیسات نیوز، پس از مبادله ­ی تفاهم­ نامه بین وزارت نیرو و آژانس همکاری ­های بین ­المللی ژاپن (جایکا)، پروژه­ ی پایلوت اجرای راهکارهای صرفه­ جویی انرژی در دو ساختمان “ستاد شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ” و “وزارت امور اقتصادی و دارایی” با مدیریت سابا و در قالب قراردادهای مبتنی بر عملکرد بزودی اجرایی خواهد شد.

 

 

 

پس از انتخاب دو ساختمان یاد شده، جلسات متعددی با نمایندگان جایکا و شرکت ­های خدمات انرژی جهت تهیه پیش ­نویس قرارداد مبتنی بر عملکرد، نحوه ­ی تأمین مالی اجرای راهکارها، روش اندازه­ گیری و صحه ­گذاری (M&V) میزان صرفه ­جویی حاصله و رفع ابهامات فنی و حقو قی این قراردادها برگزار شده است و مقرر شد در آذرماه سال جاری این دو قرارداد بین ذی ­نفعان و با نظارت سابا، مبادله و اجرایی شود.

 

 

 

 

در قرارداد های مبتنی بر عملکرد، شرکت­های خدمات انرژی سرمایه­ گذاری مورد نیاز برای اجرای راهکارهای صرفه­ جویی انرژی را انجام داده و عایدی خود را از محل صرفه ­جویی کسب خواهند کرد. لذا اجرایی شدن این قراردادها، نقطۀ عطفی در زمینۀ مدیریت مصرف انرژی، به ­خصوص در بخش ساختمان ­های اداری و دولتی کشور خواهد بود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;