قد خودروهای آتش نشانی بلند می شود!

به گزارش تاسیسات نیوز، درخواست وزارت راه و شهرسازی از دولت برای معافیت واردات خودروهای آتش نشانی مجهز به نردبان بوم بلند از عوارض سود بازرگانی بررسی می شود.
با توجه به ضرورت استفاده از خودروهای آتش نشانی مجهز به نردبان بوم بلند جهت حفظ ایمنی و جان ساکنین ساختمان های مرتفع در مواقع اطفاء حریق، وزارت راه و شهرسازی خواستار معافیت از عوارض سود بازرگانی برای واردات ۲۲ دستگاه خودروی آتش نشانی مجهز به نردبان بوم بلند شده است.
درخواست وزارت راه و شهرسازی از دولت برای معافیت واردات خودروهای آتش نشانی مجهز به نردبان بوم بلند از عوارض سود بازرگانی
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» با عنایت به رشد و توسعه سریع شهرهای جدید و استقرار روزافزون جمعیت و ساخت و سازهای بلندمرتبه و مرتفع در این شهرها، وجود خودروهای آتش نشانی مجهز به نردبان بوم بلند جهت حفظ ایمنی و جان ساکنین امری ضروری بوده عدم وجود این خودروها در مواقع اطفاء حریق و امدادرسانی، منجر به بحران می گردد.
با توجه به اینکه موضوع تأمین خودروی آتش نشانی صرفاً جنبه خدماتی داشته و فعالیت های اقتصادی بر آن متصور نیست، لازم است تا با فوریت نسبت به خرید و استقرار آن در شهرهای جدید اقدام گردد و از آنجایی که تأمین هزینه های خرید از جمله دغدغه های وزارت راه و شهرسازی محسوب می گردد، لذا ارایه مشوق های قانونی موجود می تواند اجرایی شدن این فرآیند را تسریع نماید.
بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی به منظور معافیت از عوارض سود بازرگانی برای واردات ۲۲ دستگاه خودروی آتش نشانی مجهز به نردبان بوم بلند مورد نیاز شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید (از شرکت های تابعه این وزارتخانه) متن پیشنهادی خود را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.
گفتنی است، پیشنهاد فوق در حال حاضر در کمیسیون اقتصاد دولت توسط کارشناسان این کمیسیون بررسی می شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;