قتل‌های سریالی قاتل نامرئی

به گزارش تاسیسات نیوز، هشدارها بی‌فایده است، هر چقدر آتش‌نشانی اعلام می‌کند و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها به آن می‌پردازند، اما باز هم تصور این‌که برای ما اتفاق نمی‌افتد، باعث می‌شود تا به هشدارها توجه نشود. گازگرفتگی و مرگ بر اثر آن را می‌گوییم؛ هوا که سرد می‌شود هشدارها هم آغاز می‌شود، حواستان به لوله‌های بخاری باشد، دودکش مناسب باشد، شیلنگ گاز استاندارد باشد و…. اما همه اینها فقط به گفتن است و خیلی‌ها این کارهای ساده را انجام نمی‌دهند و با پیامد تلخ مرگ به دستان قاتل خاموش مواجه می‌شوند.


همین چند روز قبل بود که زن جوان و دو فرزند 9 و پنج ساله‌اش به کام مرگ رفتند به‌خاطر این‌که دودکش بخاری مشکل داشت. گزارشی را که می‌خوانید تنها چند مورد از ده‌ها و شاید صدها مورد مرگ توسط قاتل نامرئی است.


مرگ خانوادگی


قاتل نامرئی برایش نه سن و سال مهم است و نه به زن و مرد رحم می‌کند. چندی قبل ماموران آتش‌نشانی در جریان گازگرفتگی در میدان نیاوران قرار گرفته و بلافاصله ایستگاه 106 آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد. آتش‌نشان‌ها با حضور در محل حادثه مجبور شدند از طریق پنجره‌ها وارد واحد مسکونی یک ساختمان سه طبقه شوند.


مأموران آتش‌نشانی با ورود به محل حادثه با پیکر بی‌حال مرد و زن 45 و 40 ساله و کودکی 12 ساله مواجه شدند که با معاینات اولیه مشخص شد هر سه نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند. بررسی‌های اولیه کارشناس آتش‌نشانی نشان داد نقص در موتورخانه واقع در طبقه منهای یک این ساختمان باعث انتشار گاز منواکسیدکربن شده است.



آبگرمکن قاتل


سه نفر از اعضای خانواده، قربانی گازگرفتگی با آبگرمکن دیواری شدند. این خبری بود که مدتی قبل در رسانه‌ها منتشر شد. زمانی که امدادگران آتش‌نشانی در کرمانشاه از ماجرا باخبر شدند بلافاصله راهی محل شدند. آنها با ورود در محل با بدن نیمه‌جان زن 35 ساله و دو کودک 12 و شش ساله مواجه شدند. آنها به بیمارستان منتقل شدند، اما تلاش کادر درمانی بی‌نتیجه ماند و هر سه نفر آنها به کام مرگ کشانده شدند. بررسی کارشناسان حکایت از مرگ آنها بر اثر استنشاق گاز آبگرمکن دیواری داشت.



نصب دودکش نامناسب


قاتل خاموش این بار خانواده‌ای سه نفره را به کام مرگ کشاند، تنها به این دلیل که دودکش نامناسب برای آبگرمکن و بخاری‌شان نصب کرده بودند. زمانی که این گزارش به امدادگران آتش‌نشانی اعلام شد، آنها بلافاصله راهی محل حادثه در یکی از شهرک‌های ورامین شدند.


محل حادثه یک ساختمان دو طبقه ویلایی بود که در آن سه عضو یک خانواده دچار گازگرفتگی شده بودند. آتش‌نشانان بلافاصله قربانیان گازگرفتگی را که یک مرد 30 ساله، زن 25 ساله و پسر پنج ساله بودند از داخل ساختمان خارج کردند. علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی نصب دودکش نامناسب برای آبگرمکن و بخاری اعلام شد.



دودکش آکاردئونی


اعضای خانواده‌ای که مردی 30 ساله، زنی 25 ساله و پسربچه‌ای شش ساله بودند نیز به‌خاطر استفاده از دودکش آکاردئونی جان خود را از دست دادند.


با اعلام این حادثه، بلافاصله ماموران آتش‌نشانی راهی یکی از خیابان‌های بلوار ابوذر شدند. محل حادثه یک ساختمان هفت طبقه ده واحدی بود و حادثه در یکی از واحدهای 65 متری طبقه اول رخ داده بود. قبل از رسیدن آتش‌نشانان، با توجه به این‌که همسایه‌ها از نبود اعضای این خانواده نگران شده بودند، در را شکسته و وارد ساختمان شدند که پس از مشاهده جسم بی‌هوش آنان با آتش‌نشانی و اورژانس تماس گرفتند.



آتش‌نشانان بلافاصله پس از حضور در محل، اعضای این خانواده را از داخل خانه خارج و در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ اعضای این خانواده را به‌دلیل استنشاق گاز سمی منواکسیدکربن تائید و اعلام کردند. بررسی‌ها نشان داد که استفاده از دودکش آکاردئونی برای آبگرمکن و همچنین شیب منفی برای این دودکش علت گازگرفتگی بوده است.



مرگ 5 جوان در باغ


قاتل خاموش حتی به پنج جوانی که برای تفریح به باغ رفته بودند نیز رحم نکرد و آنها را به کام مرگ کشاند. ماجرا از این قرار بود که مدتی قبل پسر جوانی همراه چهار نفر از دوستانش به باغی در اطراف خانه‌شان در همدان رفت. مادر پسر جوان از تاخیر او نگران شد و هر چه با تلفن همراهش تماس گرفت پاسخی نشنید و این نگرانی باعث شد تا سراغ پسرش برود. اما به محض ورود به باغ با جسد پسرش و چهار پسر جوان دیگر مواجه شد.



به این ترتیب موضوع به پلیس اعلام شد و با بررسی‌های صورت گرفته، علت مرگ پنج پسر جوان، استفاده از سیستم گرمایشی بدون دودکش مشخص شد، به این شکل که به جای وصل شدن دودکش به خروجی مطمئن به خارج از خانه، داخل یک ظرف حاوی آب قرار گرفته بود. پنجره کوچک این خانه باغ نیز قفل بوده و هوا به داخل آن جریان نداشت و پنج پسر جوان با وجود این‌که خواب نبودند توسط قاتل نامرئی به کام مرگ کشیده شدند.



این افراد ابتدا متوجه انتشار گاز منواکسیدکربن در فضای خانه نشده بودند و زمانی متوجه می‌شوند که توان جسمی آنها تا حد قابل توجهی کاهش یافته بود. دو نفر از جوانان برای نجات جان خود از طبقه دوم خانه به سمت در خروجی حرکت کرده ولی به علت ناتوانی در باز کردن در خانه و تاثیر گازگرفتگی، در مقابل در خروج روی یکدیگر سقوط کرده و با گذر زمان جان خود را از دست دادند.


سه نفر دیگر برای خروج از در اصلی تلاش کرده، ولی به علت کاهش توان آنها و مسدود شدن در به علت افتادن دو فرد نخست، جان خود را از دست داده و مرگ غم‌انگیزی رقم خورد.



5 قربـانی


این بار قاتل خاموش جان خانواده پنج نفره را گرفت. نشت گاز پدر و مادر و سه فرزندش را به کام مرگ کشاند. این حادثه زمانی برملا شد که همسایه‌ها وقتی نگران همسایه‌شان که از آنها خبری نبود، شدند، موضوع را به پلیس و آتش‌نشانی اطلاع دادند. به محض اطلاع، نیروهای امدادی به‌سرعت خود را به محل حادثه رساندند. آنها با ورود در محل با جسد زن و مردی جوان و سه فرزندشان مواجه شدند. بررسی‌ها حکایت از مرگ خانواده پنج نفره با نشت گاز داشت.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;