قانون کارگران ساختمانی در حال اصلاح است

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: قانون کارگران ساختمانی در حال اصلاح است تا ۲۰ درصد سهم بیمه کارفرما جوابگوی تقاضاها باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، محسن ریاضی  با بیان اینکه سیاست سازمان تأمین اجتماعی گسترش پوشش بیمه است، اظهار داشت: صندوق‌های بازنشستگی وقتی به دوران میانسالی و کهنسالی می‌رسد باید به دنبال گسترش پوشش بیمه باشند و افراد بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی تمایلی به قطع بیمه کسی ندارد و به دنبال آن است که کارگری را بیمه کند، افزود: سال ۱۳۵۴ سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد بر این اساس هر کسی که می‌خواهد عضو شود باید ۳۰ سال حق بیمه و ۳۰ درصد حق بیمه بدهد تا در طول عمر از مزایای سازمان برخوردار باشد و اگر این شرایط پایدار باشد، سازمان هم پایدار است و می‌تواند تعهدات خود را پرداخت کند.
 وی گفت: از دهه ۶۰ که اوضاع کار با بحران مواجه شد عنوان شد که اگر سازمان ۲۰ درصد سهم سازمان را کارفرما پرداخت نکند اوضاع بازار کار حل می‌شود و مقرر شد که دولت ۳۸ صنف را ۲۰ درصد سهم آن را پرداخت کند، از آذر ۹۹ سازمان تأمین اجتماعی کارگاه‌های جدید را به دلیل اینکه دولت تأمین اعتبار نمی‌کند و تأمین اجتماعی منابع مالی ندارد، دیگر نمی‌تواند پرداخت کند.
ریاضی با اشاره به اینکه قانون کارگران ساختمانی در حال اصلاح است تا ۲۰ درصد سهم بیمه کارفرما جوابگوی تقاضاها باشد، بیان کرد: بسیاری از مزایایی که سازمان به سایر بیمه‌شدگان می‌دهد به کارگران ساختمانی نمی‌دهد، بر اساس آنچه در قانون کارگران ساختمانی تصویب شده است، کارگران ساختمانی مشمول ایام بیماری و غرامت دستمزد نمی‌شوند، قانونی که تصویب شده کارگران ساختمانی را از این مزایا محروم کرده و نیاز به اصلاح قانون و مقررات دارد.
منبع فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;