فقدان دانش فنی چالش اصلی فارغ التحصیلان مهندسی

کارشناس حوزه مسکن  گفت: یکی از چالش‌های رایج در جامعه مهندسی کشور ما این است که بسیاری از افراد از تراز پایه یک مهندسی برخوردار هستند اما در بحث محاسبه به شدت چالش دارند و پشت این سد می‌مانند.

به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی کاشانی با اشاره به غفلت بکارگیری از مهندسین فارغ‌التحصیل به بازار کار اظهار داشت: متاسفانه در حوزه های مهندسی فارغ التحصیلان زیادی در کشور وجود دارد، اما کسی که صاحب نظر و واجد دانش فنی و انگیزه لازم باشد، بسیار کم داریم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع صلاحیت حرفه‌ای و موضوع جذب و نگهداشت نیروی انسانی کارآمد در حوزه‌های مختلف بیان کرد: ممکن است این افراد با ورود به بازار، بخشی از بازار را به خدمت بگیرند، اما متاسفانه به دلیل برخورداری از حداقل‌های تخصصی و اطلاعات چندان موثر نبوده و نمی‌توانند بازخورد مناسبی داشته باشند.
او گفت: یکی از چالش‌های رایج در جامعه مهندسی کشور ما این است که بسیاری از افراد از تراز پایه یک مهندسی برخوردار هستند اما در بحث محاسبه به شدت چالش دارند و پشت این سد می‌مانند.
کاشانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد امروزه انگیزه پیشرفت و دانشجو بودن با ضعف جدی روبه‌روست و خصلت جستجوگری دانشجویان به شدّت نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده که گاهاً درآمدهای پایین در کنار این موضوع توانسته انگیزه لازم برای ورود به این شغل را بگیرد.
وی با اشاره به مفهوم طراحی اقتصادی سازه های فولادی تصریح کرد: به نظرم مهمترین چیز تجربه و هنر طراح سازنده است که انتخاب صحیحی به لحاظ سیستم‌های کلی و اجزا ساختمان برمی‌گردد، لذا بتنی و یا فلزی بودن ساختمان انتخاب اولیه است که برای هر کدام باید سیستم خاصی طراحی کرد که به ارزش ریالی سیستم های ساختمانی در شرایط سیاسی و اقتصادی کلان کشور بازمی گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;