فاینانس 2 میلیارد یورویی چین در بخش پتروشیمی ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از باز شدن ال سی ٢ میلیارد یورویی فاینانس چین در طرح‌های جدید صنعت پتروشیمی خبر داد. عباس شعری مقدم در گفت‌وگو با «شانا» با بیان اینکه در مجموع، صنعت پتروشیمی حدود ١٠ میلیارد یورو از فاینانس کشور چین، سهمیه خواسته است، گفت: تاکنون از این میزان حدود دو میلیارد یورو برای طرح‌های جدید پتروشیمی، شامل سبلان، بوشهر، مسجدسلیمان و لردگان موثر شده است.

این در حالی است که بیژن زنگنه وزیر نفت در نخستین روزهای در اختیار گرفتن سکان مدیریت وزارت نفت از برنامه ریزی برای دومین جهش توسعه‌ای در صنعت پتروشیمی ایران خبر داده و گفته بود: با دومین جهش توسعه، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به سالانه ١٠٠ میلیون تن و ارزش تولید محصولات پتروشیمیایی کشور به ٤٠ میلیارد دلار در سال افزایش می‌یابد.وی گفت: هم اکنون در زمینه فاینانس کشور چین، موانعی مانند تایید گارانتی‌های پیش پرداخت و حسن انجام کار توسط بانک مرکزی ایران باقی مانده که تاکنون حل نشده است. یکی از مهم‌ترین راهکارهای جذب ٥٠ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی برای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام و جدید پتروشیمی گشایش منابع فاینانس و خطوط اعتباری توسط فاینانسورهای چینی است.

در سال ٢٠١٣ نرخ بهره‌برداری جهانی از ظرفیت پالایشی به 4/80 درصد کاهش یافت که کمترین نرخ از سال ١٩٨٧ تاکنون بوده است؛ این در حالی است که ظرفیت پالایش جهانی به‌دلیل افزوده شدن قابل توجه ظرفیت چین و عربستان به‌طور چشمگیری (١.٤ میلیون بشکه در روز) افزایش یافته که سبب محو اثر کاهش ظرفیت در حوزه آتلانتیک و ژاپن شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;