غیرقانونی بودن استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب در آبیاری کشاورزی

فاضلاب

معاون مدیریت صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب در آبیاری به دلیل وجود فلزات سنگین در محصولات کشاورزی و گیاهان عیر مثمر، غیرقانونی است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  عباس حاجيان در جمع خبرنگاران در خصوص موضوع ضايعات و پسماندهاي كشاورزي، بیان داشت: ضايعات و پسماند دو موضوع متفاوت هستند كه مي توان با بازگرداندن آن ها به چرخه توليد، با تبدیل به ارزش افزوده غذاي انسان يا دام شود.

وي با اشاره به نرخ سرمايه گذاري در صنايع كشاورزي، بیان داشت: اين نرخ تابع شرايط خاصي اقتصادي كشور، تغييرات نرخ ارز، مواد اوليه و شرايط فروش محصولات است.

معاون مديريت صنايع كشاورزي جهاد كشاورزي استان اصفهان با تاکید بر اینکه جهت گيري و تراكم جغرافيايي صنايع غذايي اصفهان به سمت مركز استان است، افزود: این صنایع بیشتر در شهرستان های كاشان، اصفهان، اطراف برخوار و لنجان مستقر هستند.

وی در خصوص نحوه پراكندگي صنايع غذايي در استان، اظهار داشت: اولويت جانمايي اين صنايع براساس محصولات منطقه است اما در برخي موارد نيز شرايط جغرافيايي و هواشناسي منطقه يا دسترسي به ترانزيت كالا در جانمايي آن موثر است.

حاجیان همچنین یادآور شد: اولويت سرمايه گذاري صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي در قطعه بندي، بسته بندي و انجماد انواع گوشت سفيد و قرمز و توليد محصولات جديد لبني همچون توليد ماست هاي طعم دار و توليد خوراك آبزيان است.

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;