عینک برقی به بازار آمد + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، پیل های خورشیدی ارگانیک نیمه شفاف در عینک ها برای تامین برق ریزپردازنده ها، نمونه ای از کاربردهای موبایل خورشیدی آینده هستند.

 

 

 

 

پیل های خورشیدی ارگانیک انعطاف پذیر، شفاف و سبک هستند و می توانند با اشکال یا رنگ های دلخواه ساخته شوند. در نتیجه برای کاربردهای مختلفی که امکان آنها با پیل های سیلیکونی معمول فراهم نمی شود، مناسب هستند. حال محققان عینک هایی ساخته اند که پیل های خورشیدی رنگی و نیمه شفاف روی لنزهای آنها نصب می شود و برق یک ریزپردازنده و دو صفحه نمایش را تامین می کند.

 

 

این اختراع جدید راه را برای سایر کاربردهای آینده مثل تلفیق سلول های خورشیدی ارگانیک در پنجره ها یا سایبان های سقفی هموار می کند.

 

 

 

رئیس گروه فوتوولتاییک آلی در موسسه فناوری نور KIT و سرپرست تیم می گوید: «ما برق خورشیدی را به جاهایی می آوریم که سایر فناوری های خورشیدی امکان آن را ندارند.»

 

 

 

عینک های خورشیدی هوشمند به عنوان یک مطالعه نمونه توسط دانشمندان طراحی شده اند. لنزهای پیل خورشیدی که روی یک قاب تجاری قرار می گیرند، ضخامت تقریباً 1.6 میلی متر و وزنی حدود 6 گرم – درست مثل عینک های معمول- دارند.





ریزپردازنده و دو صفحه نمایش کوچک به این عینک اضافه می شود. آنها شدت نور و دمای محیط را به صورت نمودارهای میله ای نشان می دهد. عینک های خورشیدی همچنین در محیط های داخلی در نور کمتر از 500 لوکس که نور معمول یک اتاق کار یا محل زندگی است، کار می کنند. در این شرایط، هریک از لنزهای هوشمند 200 میلی وات برق تولید می کنند که برای وسایلی مثل سمعک یا یک گام شمار کافی است.

 

 

 

یکی دیگر از کاربردهای این فناوری، تلفیق پیل های خورشیدی در ساختمان هاست: از آنجایی که نمای شیشه ای ساختمان های بلند باید اغلب سایه داشته باشند، استفاده از مدول های خورشیدی ارگانیک برای تبدیل نور جذب شده به برق، گزینه خوبی به شمار می آید.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;