عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل آهن

افرادی که در صنایعی همچون ساختمان‌سازی فعالیت دارند، از اهمیت بسیار بالای پروفیل‌ها مطلع هستند و این امری پرواضح است که بدون استفاده از انواع پروفیل، عملا امکان ادامه فعالیت در بسیاری از صنایع وجود نخواهد داشت. پروفیل‌ها مقاطعی فولادی هستند که سطح مقطع آن‌ها در یک طول مشخص، ثابت است.
به گزارش تاسیسات نیوز،  نظر به اهمیت پروفیل، لازم است خریداری آن از مرکزی معتبر و مطمئن انجام پذیرد. در این متن قصد داریم به معرفی مرکزی صنعتی بپردازیم که پروفیل آهن را با بهترین نرخ بازار به متقاضیان آن ارائه می‌دهد. با ما همراه باشید.
پروفیل چیست و چگونه ساخته می‌شود؟
پروفیل‌ها بسیار متنوع بوده و محصولات فولادی زیادی را شامل می‌شوند. به همین دلیل کاربرد زیادی در صنایع مختلف به خصوص صنعت ساخت و ساز دارند.
پروفیل‌ها به ۲ دسته پروفیل باز و بسته تقسیم می‌شوند. باز یا بسته بودن، به سطح مقطع آن‌ها برمی‌گردد. پروفیل‌های بسته شامل مواردی همچون قوطی و لوله می‌شوند و برای پروفیل‌های سطح مقطع باز، انواع بسیاری را همچون پروفیل زد، آبرو، فرانسوی و غیره را می‌توان نام برد.
در این مطلب با روش ساخت انواع پروفیل همچون قوطی، آشنا شوید.
تهیه پروفیل از ورق گرم، با فرآیند نورد سرد و تحت استاندارد ST37 انجام می‌شود. پروفیل‌ها را از طریق ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم تهیه می‌کنند که پروفیل‌های باز همچون پروفیل Z از روش مستقیم تولید می‌شود.
در فرآیند تولید پروفیل، رول‌های ورق فلزی، ابتدا توسط دستگاه‌های مخصوص برش می‌خورند. سپس طی فرآیند رول فرمینگ، شکل‌دهی و خم‌کاری می‌شوند. پس از آن، به کمک دستگاه جوش، دو طرف لبه ورق جوش داده می‌شود و پروفیل موردنظر تهیه می‌شود.
پروفیل‌ چه کاربردهایی دارد؟
همان‌طور که اشاره شد، پروفیل در صنایع مختلف کاربردهای گسترده‌ای دارد. شماری از این مصارف به شرح زیر می‌باشد:
  • کاربرد در ساخت درب و پنجره
  • کاربرد در صنایع بهداشتی و درمانی
  • کاربرد در ساخت نرده و محافظ راه‌پله
همچنین موارد مصرف پروفیل‎هایی همچون زد در ساختمان‌سازی، کشتی‌سازی، کاربرد در سقف سوله‌ها، استفاده در ریل، اسکلت‌های فولادی و غیره است.
چه عواملی روی قیمت پروفیل تاثیرگذار است؟
از آن‌جایی که پروفیل در ساخت و ساز، کاربردهای بسیاری دارد، در قیمت تمام شده یک پروژه نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. بنابراین شناخت عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن، برای انتخاب و خرید پروفیل مناسب، کمک‌کننده است. تعدادی از این موارد به شرح زیر هستند:
  • هزینه مواد اولیه
طبیعی است که هر چقدر قیمت ورق مصرفی و مواداولیه بیشتر باشد، هزینه پروفیل نهایی نیز افزایش خواهد داشت.
  • افزایش و کاهش میزان عرضه و تقاضا
همزمان با پایین رفتن قیمت پروفیل، تقاضا برای آن بالا می‌رود و با افزایش قیمت پروفیل، میزان تقاضا برای پروفیل نیز کاهش پیدا می‌کند.
  • هزینه حمل و نقل
قیمت سوخت وسایل حمل و نقل همچون کشتی، کامیون و غیره و مسافت طی شده، تاثیر قابل توجهی بر قیمت پروفیل خواهند داشت.
  • نوسانات ارز و تورم
یکی دیگر از مواردی که بر قیمت پروفیل تاثیرگذار است، نوسانات ارز و تورم می‌باشد. علت این امر نیز آن است که خرید و فروش پروفیل، با ارز دلار صورت می‌گیرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;