علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن و پکیج

یکی از آزاردهنده ترین مشکلاتی که معمولا همه ما با آن رو به رو شده ایم و در بیشتر موارد دلیل آن را نمی دانیم کم شدن فشار آب گرم است.
به گزارش تاسیسات نیوز، ، به طور کلی ایراداتی که باعث می شوند فشار آب گرم کم شود به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند:
دسته ی اول ایرادات فنی هستند که مربوط به خرابی قطعات داخلی آبگرمکن می شوند که در این صورت حتما دستگاه باید توسط یک تکنسین تعمیر پکیج و آبگرمکن بررسی و تعمیر شود. دسته ی دوم ایراداتی هستند که مربوط به لوله کشی آب ساختمان می باشند، در این صورت لوله کشی ممکن است معیوب شده باشد و یا قسمتی از لوله شکسته شده باشد که از این رو اجازه نمی دهد آب به طور کامل از لوله عبور کند و وارد آبگرمکن شود و از طرفی هم آب گرم کن وقتی آب ورودی کمی داشته باشد نمی تواند آب گرم را با فشار زیاد خارج کند و فشارش کاهش پیدا می کند.
حالا که متوجه شدیم که به طور کلی آبگرمکن به چه صورت دچار مشکل می شود می خواهیم بررسی کنیم که این مشکلات چه چیزی هستند و چگونه باعث کم شدن فشار می شوند.
کثیفی فیلتر: زمانی که فیلتر های درون آبگرمکن به مرور زمان تمیز نشوند و جرم بگیرند نمی توانند آب را به خوبی فیلتر کنند و علاوه بر آن نمی توانند آب را از خود به راحتی عبور دهند و آب کمی از فیلتر عبور می کند در نتیجه فشار آب پایین می آید. در این صورت اگر امکان تمیز کردن فیلتر وجود داشت باید آن را تمیز کنید اما در غیر این صورت باید فیلتر را به طور کامل تعویض کنید.
رسوب زدن ورودی و خروجی آب: وقتی که ورودی آب به مرور رسوب می زند آب زیادی وارد آبگرمکن نمی شود و آبگرمکن هم نمی تواند آب گرم را با فشار زیاد از خود خارج کند این موضوع در خروجی هم به همین صورت است اگر در خروجی آب از آبگرمکن هم رسوب بوجود بیاید آب به راحتی راهی برای خارج شدن پیدا نمی کند و فشارش به مرور کم و کمتر می شود. پس در زمان بروز این مشکل پیشنهاد می شود که حتما ورودی و خروجی آبگرمکن را به خوبی بررسی کنید تا رسوب نزده باشند.
علت کم شدن فشار  آب گرم در آبگرمکن و پکیج
خرابی و گرفتگی شیر آلات: گرفتگی شیر آلات یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود فشار آب خروجی کم شود. دقت داشته باشید که در این صورت مشکل از آبگرمکن و لوله کشی ساختمان نیست، بلکه مشکل از شیر آب است ممکن است در این صورت آب قسمت آشپزخانه پرفشار باشد، اما شیر حمام به علت رسوب و گرفتگی فشار آب خوبی نداشته باشد. پس در این موقعیت باید شیرآلات را بررسی کنید و مشکل آن را بر طرف کنید اگر هم که خراب شده بود باید شیر را تعویض کنید تا مشکل بر طرف شود.
تا اینجا با مواردی که فشار آب را کاهش می دهند و رفع آن ها آشنا شدیم حالا می خواهیم ببینیم با انجام چه کار هایی می توانیم فشار آب را افزایش دهیم:
یکی از مواردی که بیشتر صاحب کاران به آن تاکید می کنند و بسیار به افزایش فشار آب کمک می کند استفاده نکردن از آب سرد در هنگامی که آب گرمکن روشن است می باشد، زمانی که آبگرمکن روشن است و ما شیر آب گرم را باز می کنیم آب خروجی متمرکز است و با فشار بیشتری خارج می شود در حالی که اگر در آن زمان همزمان آب سرد را هم باز کنیم آب متمرکز بر روی یک درجه آب نیست و در نتیجه فشار آب سرد و گرم کاهش پیدا می کند.
علت کم شدن فشار  آب گرم در آبگرمکن و پکیج
استفاده کردن از لوله های پلیمری در لوله کشی ساختمان یکی دیگر از مواردی است که به افزایش فشار آب کمک می کند. یعنی شما برای اینکه فشار آب گرم را افزایش دهید بهتر است به جای استفاده از لوله های قدیمی فلزی و لوله هایی با جنس های دیگر از لوله های پلیمری ۵ لایه استفاده کنید که هم رسوب نمی زنند و هم باعث تغییر دمای آب نمی شوند.
استفاده از پمپ آب مناسب با نوع آبگرمکن هم از مواردی است که به بالا بردن فشار آب کمک می کند، شما می توانید به جای استفاده کردن از پمپ های غیر استاندارد که باعث می شوند فشار آب کم شود یک پمپ خوب و استاندارد بگیرید و در مسیر آبگرمکن قرار دهید، با این کار پمپ زمانی که آب از آبگرمکن خارج می شود آب را با همان فشار بدون هیچ تغییر فشاری وارد شیر آلات می کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;