علت سوراخ شدن پکیج چیست؟

از چندین سال پیش که پکیج های دیواری وارد عرصه تاسیسات خانگی شد بعد از گذشت چند سال از ناحیه مبدل دچار آسیب می شدند، یکی از دلایل سوراخ شدن مبدل پکیج عدم اسید شویی مبدل به موقع و مرتب است.
به گزارش تاسیسات نیوز، ورود پکیج های دیواری به عرصه تاسیسات خانگی،  و آسیب رسانی به آنها بعد از گذشت چند سال از ناحیه مبدل، مشکلی بود که همواره اکثر افراد به آن دچار می شدند.
به علت بالا بودن مبلغ مبدل به جهت این که جنس آن از مس است برای بعضی افراد که مستاجر هستند مقداری پرداخت خرید مبدل سنگین است .
یکی از دلایل سوراخ شدن مبدل پکیج عدم اسید شویی مبدل به موقع و مرتب است.
وقتی شما مبدل پکیج را هر چند وقت یکبار بسته به شرایط استفاده اسید شویی نکنید مبدل جرم و رسوب میگیرد و نیاز است حرارت بیشتری به آن برسد تا آب را گرم کند و در همین حالت ادامه پیدا کند از یک یا چند نقطه مبدل سوراخ میشود.
تقریبا میتوان گفت ۹۰% از مبدل هایی که سوراخ میشوند قابل تعمیر هستند.
مبدل هایی که از بیرون سوراخ میشوند و یا حتی مبدل های دومنظوره که از داخل به هم راه پیدا میکنند قابل تعمیر هستند .
به جرات میتوان گفت در سراسر ایران افراد کمی هستند که میتوانند مبدل های دو منظوره که از داخل به هم راه پیدا کردند را تعمیر کنند.
تمامی تعمیرات مبدل پکیج و جوشکاری مبدل ها دارای ۶ ماه ضمانت و در صورت خرابی مجدد به صورت کاملا رایگان تعمیر میشوند و به صورت کتبی داخل فاکتور قید میشود.
آیا مبدل پکیج قابل تعمیر است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت بله ۹۰% از مبدل ها قابل تعمیر است.
 تعمیر مبدل پکیج به صوت درست و اصولی به این گونه است که تعمیرکار به خوبی با انواع مختلف مبدل ها  آشنایی داشته و سیستم ساختاری آن را به درستی بشناسد.
یکی از روش های تعمیر مبدل پکیج های دیواری، رفع نشتی و آبریزی از دستگاه است.
زمانی که لوله های مبدل در اثر حرارت زیاد و یا رسوب بیش از حد سوراخ می شوند، تکنسین های ما  ابتدا محل نشتی را پیدا می کنند و سپس، اقدام به جوشکاری مبدل  می کند.
گاهی لازم است لوله های مبدل تعویض شوند که در این صورت، تکنسین های ما با مهارت بالایی که دارند اقدام به تعویض لوله و بازسازی مبدل میکنند.
تعمیر سوراخ مبدل پکیج
موارد مختلفی در تعمیر سوراخ مبدل پکیج تاثیر  گذار هستند. هر کدام از آنها، در فرایند جوشکاری و تعمیر نیز اهمیت دارند.
به عنوان مثال:
تک منظوره یا دو منظوره بودن مبدل
تعداد لوله‌ ها
تعداد فین ‌های تعبیه ‌شده روی لوله ‌ها
ضخامت فین ها
نوع اتصال ورودی و خروجی
ابعاد مبدل
از جمله مورادی هستند که بر عملکرد، خرابی، و روش های تعمیر مبدل پکیج تاثیر می گذارند.
منبع اخبار رسمی
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. علیرضا می گوید

    سلام وقت خیر حده نویسنده اصلی این مقاله بنده هستم و اصل این مقاله داخل وب سایت من هستش خوشحال میشم بتونیم باهم همکاری داشته باشیم

    1. Mehri BehzadPour می گوید

      سلام وقت شما هم بخیر این مقاله با ذکر منبع انتشار یافته … اما اگر مایله به انتشار به اسم خودتون هستین خوشحال می شیم مطلب خودتون رو به ما ارائه کنید. در این مورد با دفتر نشریه تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;