علت سرطان در ایران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، دریاچه ارومیه که یک سرمایه ملی به شمار میرود روزانه خبرهای متعددی را از خود به جا میگذارد. از کم شدن آب سطح آن تا نجات این دریاچه، همه و همه خبرهایی از احیا آن را به همراه دارد. یکی از موارد پیش آمده برای این سرمایه، وجود اشعه سرطان زا در اطراف این دریاچه می باشد.


مجری استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: اشعه ماوراء بنفش در اطراف دریاچه ارومیه 5/ 2 برابر افزایش یافته است که می‌تواند پاسخی برای بالا رفتن آمار سرطان در اطراف دریاچه ارومیه باشد.


هادی بهادری با بیان تبعات خشکی دریاچه ارومیه بر محیط‌زیست و انسان‌ها اظهار کرد: با توجه به تحقیقاتی که اخیرا در روستاهای اطراف آذرشهر انجام‌شده نتایجی از قبیل خس‌خس سینه در کودکان، آب‌مروارید در افراد مسن، سقط‌جنین احشام و فشارخون بالا نیز دیده‌شده است.


مجری استانی ستاد احیاء دریاچه ارومیه با تاکید بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تصریح کرد: با توجه به مشابهت دریاچه ارومیه به دریاچه آرال، 50 درصد مردم اطراف دریاچه آرال به بیماری‌هایی از این قبیل مبتلا بودند و به سبب اینکه دریاچه ارومیه از شوری بیشتری برخوردار است احتمال بروز بیماری‌های بد‌تر در مردم ساکن در شهرهای اطراف این دریاچه داده می‌شود.


بهادری با بیان اینکه بروز این بیماری‌ها به سبب ریزگردهایی است که از دریاچه بلند می‌شود، افزود: اداره منابع طبیعی و محیط‌زیست برای مقابله با این ریزگردها طرح‌های مختلف تثبیت ریزگرد در اطراف دریاچه را انجام می‌دهند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;